Motoarele de căutare profită de criza din Golful Mexic

Confruntat cu imaginea dezastruoasă provocată de mareea neagră care se răspândeşte în Golful Mexic, gigantul petrolier BP a "cumpărat" cuvintele-cheie cel mai des utilizate pe motoarele de căutare cu privire la această catastrofă, pentru a trimite internauţii pe site-ul său web, relatează AFP.Pe motoarele de căutare Google, Yahoo! şi Bing, termenii "maree neagră", "mareea neagră din Golful Mexic" şi alte expresii conexe fac să apară în partea de sus a paginii de rezultate u

Confruntat cu imaginea dezastruoasă provocată de mareea neagră care se răspândeşte în Golful Mexic, gigantul petrolier BP a „cumpărat” cuvintele-cheie cel mai des utilizate pe motoarele de căutare cu privire la această catastrofă, pentru a trimite internauţii pe site-ul său web, relatează AFP.

Pe motoarele de căutare Google, Yahoo! şi Bing, termenii „maree neagră”, „mareea neagră din Golful Mexic” şi alte expresii conexe fac să apară în partea de sus a paginii de rezultate un link sponsorizat spre site-ul BP, însoţit de mesajul „pentru a şti mai multe despre acţiunea BP”. Dând click pe acest link, internautul ajunge pe site-ul BP, unde grupul britanic prezintă măsurile luate în golf pentru a combate cea mai gravă maree neagră din istoria Statelor Unite.

Un purtător de cuvânt al BP a confirmat la canalul ABC că societatea petrolieră a „cumpărat” un anumit număr de termeni de căutare care se referă la mareea neagră. „Am cumpărat termeni de căutare pe motoare ca Google pentru a uşura căutările celor care vor să ştie mai multe despre eforturile pe care le facem în golf şi pentru a-i trimite la linkuri care au legătură cu depunerea de plângeri, informaţii despre plajele poluate de petrol şi apeluri de voluntariat”, a declarat el.

Încă de la începutul crizei, BP a cumpărat pagini întregi de publicitate în marile cotidiene americane, în care asigură că „vom rezolva situaţia”.