in Europa, ponderea motoarelor Diesel i totalul motoarelor cu care sunt echipate masinile a crescut de la an la an. Daca i 1997 motoarele Diesel reprezentau 21,05% din totalul motoarelor cu care erau echipate masinile vindute i Europa, peste numai trei ani, i 2000, acelasi indicator ajunsese la 30,81%. in valoare absoluta, cresterea era de 1.778.370 de motoare Diesel vindute i 2000, fata de 1997. Conform unor estimari ale Ford Europe, cererea pentru masinile echipate cu motoare Diesel va creste
in Europa, ponderea motoarelor Diesel i totalul motoarelor cu care sunt echipate masinile a crescut de la an la an. Daca i 1997 motoarele Diesel reprezentau 21,05% din totalul motoarelor cu care erau echipate masinile vindute i Europa, peste numai trei ani, i 2000, acelasi indicator ajunsese la 30,81%. in valoare absoluta, cresterea era de 1.778.370 de motoare Diesel vindute i 2000, fata de 1997. Conform unor estimari ale Ford Europe, cererea pentru masinile echipate cu motoare Diesel va creste pina i 2005 pina la 40% din numarul total de autoturisme vindute pe Batrinul Continent.
Avantajele pe care le ofera motoarele Diesel fata de cele pe benzina sunt cunoscute de majoritatea celor pasionati de masini. Principalul avantaj este consumul redus de carburant, eficienta acestui tip de motor fiind superioara motoarelor pe benzina. Un al doilea avantaj il reprezinta durata de viata mai mare a motorului. Dar, i acceptia generala, motorului Diesel ii sunt asociate si citeva dezavantaje, care ii fac pe multi cumparatori de masini sa nu aleaga acest tip de motorizare. Motorul este mai scump decit unul pe benzina, iar masina echipata astfel nu este atit de silentioasa ca automobilele pe benzina. Motorul este mai zgomotos si, ceea ce displace cel mai mult cumparatorilor, nu este la fel de „sportiv” ca si cele pe benzina. Demarajele sunt mult mai lente, iar viteza maxima este inferioara.
Piata romineasca nu este nici ea departe de trendul iregistrat i Europa. Din contra, motoarele Diesel se bucura de o apreciere peste media europeana. Conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Rominia, din totalul clasei B (masini mici) procentajul detinut de motoarele Diesel i 1999 si 2000 a ramas constant, la 29%. Totusi, indicatorul este distorsionat de vinzarile Renault. Rezultatele senzationale obtinute de constructorul francez i 2000 cu modelul Clio tin procentajul atit de jos. Daca s-ar face abstractie de Renault, proportia de motoare Diesel vindute i Rominia la clasa B ar fi de 50%.
Strategie agresiva pentru segmentul Diesel
Ford Europe a constientizat importanta i crestere a acestui segment al pietei europene. „Ford Europe intentioneaza sa aplice o strategie agresiva i segmentul Diesel. in urmatoarele 36 de luni vor avea loc actiuni intensive pentru dezvoltarea acestui sector”, a afirmat Dave Riegler, Diesel Program Manager, la lansarea noului motor Duratorq TDCi, la Jerez de la Frontera.
Duratorq TDCi este pionul central cu care Ford vrea sa se impuna pe piata Diesel. Implementat i prezent pe Ford Focus si pina la sfirsitul anului pe Mondeo, noul motor face sa dispara aproape complet diferentele fata de motoarele cu benzina. Tehnologia common-rail, a doua generatie introdusa i premiera de Ford, ofera patru atuuri i fata celorlalte motoare Diesel: rafinament si zgomot redus, performanta si sportivitate deosebite, economie de carburant si poluare foarte redusa. Practic, clasicele dezavantaje ale motoarelor Diesel devin insesizabile. Rominii vor putea beneficia de noile motoare Duratorq abia i partea a doua a anului, dar succesul este garantat de impactul de pe pietele franceza, italiana si germana.