Primarul Romei, Virginia Raggi, a anunţat că automobilele diesel nu vor mai avea acces prin centrul capitalei italiene începând din 2024. Edilul a făcut acest anunţ luni într-un discurs ţinut la Ciudad de Mexico, în faţa femeilor primar reunite în cadrul unei iniţiative denumite „Women4Climate” (femei pentru climă) şi difuzat pe reţelele sociale marţi, la revenirea sa la Roma. 

„Începând din 2024, va fi interzisă circulaţia automobilelor diesel în centrul Romei”, a declarat Virginia Raggi, conform Agerpres, care citează AFP și Reuters. Anunțul edilului Romei vine după ce un tribunal din Leipzig (Germania) a decis că oraşele pot interzice accesul celor mai poluante automobile diesel.  Cum Roma nu are facilităţi industriale importante autovehiculele sunt cele considerate vinovate pentru poluarea aerului capitalei Italiei. Autorităţile locale au încercat până acum să reducă poluarea prin adoptarea unui sistem care permite circulaţia alternativă a autovehiculelor cu numere pare şi impare. 

Potrivit statisticilor furnizate, aproximativ două treimi dintre cele aproximativ 1,8 milioane autoturisme noi vândute anul trecut în Italia au fost echipate cu motoare diesel. Vânzările de automobile diesel sunt în scădere de mai mulţi ani în Europa şi la nivel mondial, ceea ce constrânge constructorii să revină asupra motoarelor cu benzină şi să accelereze electrificarea vehiculelor. 

În urmă cu două zile, cotidianul Financial Times a publicat un articol conform căruia producătorul auto italian Fiat Chrysler (FCA) urmează să anunţe în luna iunie renunţarea la versiunea diesel pentru motorizarea autoturismelor sale în 2022 din cauza scăderii cererii şi costurilor crescute.

Și în România scad vânzările de mașini diesel

Statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că procentul de mașini diesel din  totalul vânzărilor de mașini noi a scăzut în 2017 față de 2016. Astfel, dacă acum doi ani, în România, 49,3% din totalul vânzărilor de autoturisme noi erau diesel, procentul acestora a scăzut în 2017 la 46,1%. Totuși, în parcul auto național există în continuare 3,5 milioane de vehicule cu motoare alimentate cu motorină, 2,5 milioane dintre acestea fiind autoturisme.

Citește și:

Oficial: Orașele germane vor putea interzice accesul mașinilor diesel

Toyota nu mai vinde mașini diesel în Italia și oferă bonusuri celor care renunță la cele vechi