«Nu am voie să mă uit în spate şi nici măcar să fac o analiză dacă regret sau nu», spune Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, ce derulează vânzări de 34 milioane de euro în 2010 – cu gândul la deciziile de business pe care le-a luat de-a lungul timpului. Una dintre aceste decizii a fost când a început să construiască un business în România – identificat mai mult cu transportul internaţional de călători -, cu mulţi ani în urmă. Iar o alta, care îi va aduce mai multă vizibilitate în turism, luată recent – parteneriatul cu TUI, liderul mondial în turism. Acum, lucrează la rebranduirea a aproape jumătate dintre agenţiile Eurolines, care ar trebui să fie gata pe 20 septembrie, când va avea loc şi petrecerea de lansare a brandului TUI în România. Iar pe viitor numărul agenţiilor va ajunge la o sută – proprii sau în franciză.
„Vom umbla atât la interiorul şi exteriorul agenţiilor, cât şi la atitudine. Sper să ne ajute brandul. Vor fi costuri de rebranduire, care diferă de la agenţie la agenţie, între 15.000 şi 25.000 euro“, detaliază omul de afaceri. Calculând, costurile pe termen scurt pentru toate cele 20-25 de agenţii vor fi de circa 400.000 euro. La cât vor ajunge pe termen lung? Greu de spus acum.
Cele mai importante măsuri, înante de criză
Mai sigur este Anastasiu când vorbeşte despre pregătirea profesională, unde va investi, într-o primă fază, câteva sute de mii de euro. De altfel, acesta este un segment foarte important pentru companie: „În criză am investit în training, când toată lumea tăia din costurile pentru training“, subliniază el. La fel cum spune că măsurile de business cele mai importante le-a luat înainte de declanşarea crizei: „…am restructurat compania, am implementat un sistem contabil foarte deştept“. Iar mai apoi, când companiile şi-au redus semnificativ bugetul pentru investiţii, Anastasiu spune că a investit foarte mult în tehnologie – „ce făceam cu un număr X de oameni, acum am putut face cu X minus 20%, fără a umbla la calitate, ci datorită tehnologiei“, explică el. Drept urmare, în 2010 cifra de afaceri a Eurolines a crescut cu 20%, estimările pentru 2011 depăşind acest procentaj. Luate separat, au fost anumite produse care, anul acesta, au adus deja o creştere de 40%-60% pentru grupul deţinut de Anastasiu.
„Per total, estimez un avans de 20%-25% al afacerilor pe 2011, faţă de 2010, fără TUI, care s-ar putea să ne ajute şi să dublăm“, subliniază el. Nu e de mirare. Face referiri clare la o companie gigant, care are un rulaj de 19 miliarde de euro anual, un partener despre care Anastasiu spune că de vreo trei ani îl tot caută şi care va schimba, printre altele, şi imaginea generală a turismului românesc. Cu alte cuvinte: „Vom pune un standard, care este foarte sus. Vor exista două variante: se vor apropia sau vor muri“, punctează el. O mişcare care va consolida, fără doar şi poate, o întreagă industrie.
Motor de turism german pentru afacerile lui Dragoş Anastasiu
30 august 2011, 00:44
Ultima modificare în 30 august 2011, 03:44
Nu a fost un simplu joc de strategie şi nici nu ştie dacă a participat singur în această cursă: atragerea unui partener gigant. Anastasiu şi-a cultivat şansele de-a lungul anilor, şi acum culege roadele.
Etichete: Dragos Anastasiu,
top 300 capital
Publicat in categoriile: Clasament Top 300
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Clasament Top 300
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook