Venitul bancar brut înainte de deducerea cheltuielilor realizate cu fuziuni şi achiziţii a ajuns în trimestrul al treilea la 348 milioane de dolari, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut. Cheltuielile contabile non-operaţionale realizate pentru fuziuni şi achiziţii au totalizat 74 milioane de dolari şi au inclus taxe precum amortizarea activelor intangibile şi dobânda pentru biletele la ordin realizate pentru investiţiile realizate cu Motorola şi System x. Incluzând aceste cheltuieli, venitul înainte de plata taxelor a ajuns la 274 milioane de dolari, redus cu 15% comparativ cu perioada similară din anul fiscal anterior. Totodată, venitul net înregistrat în al treilea trimestru fiscal a fost de 253 milioane de dolari, în scădere cu 5%, în timp ce venitul net înainte de deducerea cheltuielilor bancare pentru investiţiile în fuziuni şi achiziţii a fost de 327 milioane de dolari, în creştere cu 23%.
Segmentul PC-urilor, care reprezintă core business pentru Lenovo, rămâne în continuare puternic pe măsură ce se diversifică prin înglobarea business-urilor Motorola şi System x. Echilibrarea veniturilor este în acest moment un punct forte pentru Lenovo: în prezent, PC-urile contribuie cu 65% la veniturile companie, dispozitivele mobile aduc 24%, iar segmentul Enterprise aduce 9% din veniturile totale. În urmă cu un an, PC-urile reprezentau 81% din veniturile Lenovo.
O decizie bună
Achiziţia companiei americane Motorola de către chinezi s-a divedit a fi o afacer bună. Motorola a înregistrat în premieră vânzări mai mari de 10 milioane de unităţi în acest trimestru şi va reintra pe piaţa din China.
Divizia Mobile Business Group sau MBG,care include produse Motorola, telefoane Lenovo, tablete Android şi televizoare, vânzările Lenovo au ajuns la 3,4 miliarde de dolari, generând un venit negativ înainte de taxe şi impozite de 89 milioane de dolari. Motorola a livrat peste 10 milioane de unităţi, în creştere cu 118% faţă de perioada similară a anului anterior, adăugând 1,9 miliarde de dolari la veniturile MBG. Motorola îşi propune să reintre pe piaţa din China şi vizează profitabilitatea în aproximativ patru până la 6 trimestre.
Reunind livrările de produse Motorola şi dispozitive mobile Lenovo, compania s-a transformat într-un jucător cu adevărat global, devenind al treilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri din lume. Cele două branduri au avut împreună o cotă de piaţă de aproximativ 6,6%, în creştere cu 78%. Pe segmentul tabletelor, lenovo a înregistrat o cotă de piaţă de 4,8%, cu 3,7 milioane de unităţi livrate, în creştere cu 9% faţă de anul anterior. Creşterea pe segmentul tabletelor a fost susţinută de lansarea dispozitivelor Yoga.
Spre deosebire de jucătorii mici din piaţa de telefoane, care se bazează aproape în întregime pe vânzările realizate în China, Lenovo realizează peste 60% din vânzări în afara Chinei, deschizând 67 de pieţe noi în ultimii doi ani. Totodată, pe măsură de consumatorii se orientează către modele de telefoane mainstream, migrând de la modelele premium, Lenovo are cea mai bună poziţie pentru a profita de următorul val de creştere şi pentru a atinge ţintele de profitabilitate asumate pentru Motorola.
Rezultate geografice
China a contribuit cu 4,1 miliarde de dolari la venitul total în al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 1% comparativ cu anul anterior. Astfel, China a reprezentat aproximativ 29% din venitul global al companiei, în timp ce profitul operaţional a crescut 0,3 puncte, la 5,7%. În timpul celui de-al treilea trimestru, Lenovo şi-a menţinut prima poziţie pe piaţa de PC-uri, cu o cotă de piaţă de 38,2%, în timp ce competiţia acerbă înregistrată pe segmentul telefoanelor mobile în China a încetinit vânzările de smartphone-uri Lenovo.
În zona Asia-Pacific, venitul total al Lenovo a ajuns la 1,7 miliarde de dolari în al treilea trimestru fiscal, reprezentând 12% din venitul total. Rezultatatul este cu 7% mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă din anul anterior, în vreme ce marja profitului operaţional a ajuns la 5,4%, încreştere cu 3,9 puncte faţă de anul anterior. Tototadă, cota pe piaţa de PC-uri în această regiune a atins un nivel record de 16,1%, în creştere cu 2,2 puncte, iar vânzările de smartphone-uri au înregistrat rezultate bune.
Veniturile Lenovo în regiunea Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) în al treilea trimestru fiscal au crescut cu40%, cu 1,6 miliarde de dolari, până la 4 miliarde de dolari, în timp ce marja de profitabilitate a înregistrat o creştere de 1,2 puncte, până la 3%. Regiunea EMEA a contribuit cu 29% la veniturile totale ale Lenovo. În trimestrul al treilea, cota de piaţă pe segmentul PC-urilor a ajuns la 19,6%, în creştere cu 4,4 puncte, Lenovo fiind numarul unu pe 13 pieţe din EMEA pe acest segment.
În America, venitul a ajuns la 4,3 miliarde de dolari în cel de-al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 88% comparativ cu anul anterior, reprezentând 30% din veniturile globale, iar evoluţia a fost în principal datorată integrării business-urilor System x şi Motorola. Pe segmentul PC-urilor, Lenovo a înregistrat în America o cotă de piaţă de 11,1%, menţinându-se pe poziţia a patra.