Două companii renumite pentru designul motoarelor fără magneți permanenți și-au unit cunoștințele pentru a crea un motor electric inductiv și mai puternic.
Mahle și Valeo și-au dat mâna pentru a introduce ceea ce ei au numit sistemul de excitare electrică fără perii interioare (iBEE), o formă de mașinărie electronică care elimină necesitatea pământurilor rare sensibile, promite performanțe puternice și trimite emisiile de carbon din ciclul de viață în altă parte, scrie New Atlas.
Ce este MCT și de ce este mai bun
Compania germană Mahle a folosit inducția fără fir cu o configurație de rotor pe care o numește Transmițător fără magnet fără contact (MCT).
Sistemul MCT înlocuiește magneții fizici și înfășurările electromagnetice alimentate mecanic de perii utilizate frecvent în modelele de rotoare ale motoarelor cu bobine magnetizate prin electricitate inductivă, trimisă de la un transmițător fără fir.
Pe lângă faptul că această configurație elimină dependența de pământurile rare și problemele legate de aprovizionare, exploatare și prețuri, elimină și uzura fizică și întreținerea necesară legate de periile fizice.
Mahle spune că aspectul MCT permite un ambalaj mai compact datorită utilizării unui număr mai mic de componente.
Evoluția impresionantă a motorului, rodul colaborării celor două companii
La rândul său, furnizorul francez de automobile Valeo s-a concentrat pe statoarele și sistemele de control ale motoarelor electrice fără magnet, colaborând cu Renault la designul motorului E7A de nouă generație, planificat pentru lansare în 2027. Tehnologia sa de înfășurare a acelor cu densă putere este parte integrantă a designului statorului E7A.
Noul acord de dezvoltare comună dintre cele două companii va combina tehnologia rotorului fără magnet de la Mahle cu tehnologia invertorului și controlului motorului Valeo pentru a crea o evoluție a designului motorului fără magneți pentru vehiculele din segmentul superior.
Noua punte iBEE va oferi o gamă de putere între 220 și 350 kW (295 și 469 CP).
În plus, Mahle și Valeo intenționează să lucreze la un sistem de răcire a motorului, menit să obțină un raport superior de putere continuu-vârf. Mahle a folosit un sistem de răcire a uleiului motorului său SCT, „campionul de anduranță” care estompează linia dintre puterea de vârf și cea continuă, rulând continuu la peste 90% putere.
Reducere a amprentei de carbon cu 40%
În timp ce motorul SCT original folosea magneți permanenți, a fost proiectat și pentru a funcționa cu aspectul MCT inductiv.
Cele două companii își propun să reducă amprenta totală de carbon cu mai mult de 40%, în comparație cu un motor electric cu magnet permanent cu putere echivalentă.
Rezultatul ar fi o îmbunătățire suplimentară față de obiectivul de reducere cu 30% al activității Valeo și Renault la motorul E7A.