Motorul care a cedat luni seară, imediat după decolarea aeronavei Blue Air de pe aeroportul din Roma, şi care a obligat pilotul să aducă avionul la sol, va însemna pentru operatorul aerian român, în total, costuri de până la 5 milioane de dolari, estimează reprezentanţii companiei. Poliţa de asigurare aviatică nu acoperă defecţiunea motorului, ci ar fi acoperit pagubele cauzate de acest incident, dacă ar fi existat. Aeronava tip Boeing 737 a companiei Blue Air, care
Motorul care a cedat luni seară, imediat după decolarea aeronavei Blue Air de pe aeroportul din Roma, şi care a obligat pilotul să aducă avionul la sol, va însemna pentru operatorul aerian român, în total, costuri de până la 5 milioane de dolari, estimează reprezentanţii companiei. Poliţa de asigurare aviatică nu acoperă defecţiunea motorului, ci ar fi acoperit pagubele cauzate de acest incident, dacă ar fi existat.
Aeronava tip Boeing 737 a companiei Blue Air, care efectua, luni, o cursă Roma – Bucureşti a trebuit să se întoarcă la sol pe aeroportul italian, după 20 de minute de la decolare, din cauza faptului că un motor a cedat în timpul zborului. Avionul a aterizat înapoi pe aeroportul italian, fără alte incidente.
În costurile pe care le presupune această defecţiune intră cheltuielile cu repararea motorului, închiriererea altuia care să-l înlocuiască pe cel vechi pe perioada reparaţiei, pentru a permite continuarea operării cu avionul respectiv. De asemnea, aeronava este taxată şi pentru staţionarea pe aeroportul Fiumicino.
„În zona de aeroport, faţă de cea tehnică, tariful se calculează pe oră şi se ridică la 20-30 de euro pe ora de staţionare. Suntem în negociere cu baza tehnică a Alitalia pentru a muta avionul în zona aceea şi vom plăti o sumă pentru toată perioada. Nu pot da o cifră, pentru că încă suntem în negocieri, dar oricum va fi o sumă mai mică decât în zona aeroportuară”, a explicat, pentru capital.ro, Gheorghe Răcaru, director în cadrul grupului de firme din care face parte Blue Air.
Defecţiunea produsă la motorul avionului respectiv, a cărei cauză nu se cunoaşte încă, urmând a fi stabilită de specialiştii care vor repara motorul, nu este acoperită de poliţa de asigurare pe care operatorul aerian o are încheiată cu Astra Uniqa, companie ce mai asigură flotele TAROM şi Romavia.
„O poliţă de Casco şi răspundere de aviaţie nu acoperă defecţiunea motorului, dar dacă avionul s-ar fi prăbuşit din cauza cedării motorului, intra sub incidenţa poliţei şi s-ar fi acoperit toate pagubele şi răspunderea faţă de pasageri”, a declarat Filip Stavrositu, director al departamentului de asigurări aviatice al Astra Uniqa.
DETALII:
Citeşte şi Două curse low-cost din Roma spre România, lovite de ghinion.