Tot mai importante la nivel mondial, aceste trei companii par să subjuge total piața europeană întinzându-și tentaculele mecanizate către toate colțurile globului. Un raport al Autofacts, divizie a PricewaterhouseCoopers (PwC), dat publicității astăzi, arată că producătorii menționați au un ritm de creștere mult peste cel al competitorilor.
Dacă în 2010, Europa producea 16,3 milioane de vehicule ușoare (autoturisme și vehicule comerciale sub 3,5 tone), 5,4 milioane dintre acestea erau asamblate în Germania. În acest an producția cumulată a producătorilor europeni va depăși 17 milioane de unități, cu 5,8 milioane de vehicule având embleme ale mărcilor deținute de G3, pentru ca în 2015 nemții să producă 6,1 milioane din totalul de 19,4 milioane de mașini europene. În 2017 producția de vehicule ușoare a UE este estimată la 19,7 milioane de unități. Dintre acestea 6,4 milioane vor fi asamblate de „motorul industriei auto europene”, Germania.
Conform Autofacts, slăbiciunea pieței europene a avut darul de a îi împinge pe membri G3 să investească masiv în alte zone ale globului, în special în Asia. Ca urmare, din totalul mașinilor produse anul trecut sub mărcile Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Bentley, Bugatti și Lamborghini (Volkswagen Group), BMW, Mini și Rolls-Royce (BMW Group), Mercedes-Benz, smart și Maybach (Daimler Group), circa 40% au fost asamblate în afara Europei. Iar stimările arată o creștere a ponderii vehiculelor asamblate dincolo de granițele UE. Astfel, în 2017 este așteptat ca G3 să producă doar 54% dintre vehiculele sale în Europa, restul fiind asamblate în special în Asia, dar și în America de Nord, Rusia, sau alte zone geografice.
Raportul Autofacts PwC arată și că investițiile făcute până acum de Volkswagen, BMW și Daimler în statele BRIC (Brazilia, Rusia India, și China) sunt de ordinul zecilor de miliarde. Astfel, numai în China, VW a investit 10,6 miliarde de euro, Daimler trei miliarde și BMW 1 miliard de euro. În Brazilia, VW a realizat investiții de 2,3 miliarde iar Daimler de 650 de milioane.
Motorul industriei auto europene, tot mai puternic
9 august 2011, 13:05
Ultima modificare în 9 august 2011, 16:05
Cu ani buni în urmă expresia „Big 3” sau „Detroit 3” simboliza forța celor trei mari grupuri auto americane General Motors, Ford și Chrysler. Acum, după efectele devastatoare ale crizei de pe piața auto americană, cele trei mari companii par să-și fi pierdut strălucirea iar locul lor este luat, în discursul mai-marilor industriei, de „G3” sau, mai exact, de „German 3”, adică Volkswagen, BMW și Daimler.
Etichete: auto,
bmw,
chrysler,
daimler,
ford,
gm,
masini,
productie,
volkswagen,
vw
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Rusia se va împrumuta masiv pentru a-şi acoperi deficitul
- Standard & Poor’s lovește imobiliarele: A retrogradat ratingurile Fannie Mae şi Freddie Mac
- “Europe is younger in Bucharest” , planul de marketing turistic al Capitalei
- Acuzație gravă: Italia nu mai este o țară suverană
- Mai sunt și vești bune: Italia și Spania se pot împrumuta mai ieftin
- Isărescu despre majorările de salarii la stat: Ar trebui să se vorbească mai mult de salariale din mediul privat
- Mr. Bean a fost externat din spital după accidentul cu McLaren F1
- Jeffrey Franks: „Nu FMI este cel care subjugă oamenii prin datorii”
- Isărescu: Acordul cu FMI-UE, „ditamai poliţa” de combatere a unei eventuale noi crize
- ANSVSA: Unităţile aflate în locurile de agrement amendate cu 62.000 lei pentru alimente expirate sau neambalate