Moş Crăciun pune umărul la sudarea echipei

Petrecerile de firmă din această perioadă a anului sunt, aproape fără excepţie, evenimente organizate de managementul companiilor pentru angajaţii lor, ca bonus pentru activitatea prestată de-a lungul anului. Eleganţă, rafinament, standard înalt, apropiere, relaţii informale, petrecere, echipă extinsă, parteneriat – toate acestea pot fi incluse sub denumirea de Corporate Christmas. Adică, un ansamblu de manifestări menite să comunice angajaţilor şi colaboratorilor a

Petrecerile de firmă din această perioadă a anului sunt, aproape fără excepţie, evenimente organizate de managementul companiilor pentru angajaţii lor, ca bonus pentru activitatea prestată de-a lungul anului.

Eleganţă, rafinament, standard înalt, apropiere, relaţii informale, petrecere, echipă extinsă, parteneriat – toate acestea pot fi incluse sub denumirea de Corporate Christmas. Adică, un ansamblu de manifestări menite să comunice angajaţilor şi colaboratorilor apreciere şi mulţumire pentru relaţia de peste an.
„Nu există reţete standard, ci doar o ocazie, o oportunitate recunoscută, un cod comun“, afirmă Crenguţa Roşu, co-managing partner la DC Communication. „Fiecare companie foloseşte prilejul după cum găseşte mai potrivit: aliniat mesajelor pe care doreşte să le transmită, aliniat spiritului organizaţiei şi aliniat bugetelor, desigur“, precizează Crenguţa Roşu. Ea adăugă faptul că există, totuşi, câteva elemente comune: bilanţul – cum a fost anul; previziunile – ce urmează, ce va fi; mulţumiri explicite pentru activitatea de peste an, de obicei împreună cu premieri sub diverse forme pentru echipa internă şi diferite gesturi de gratitudine faţă de colaboratori. Modul în care se îmbină diferitele elemente diferă, de la caz la caz.

Opţiunile merg de la marcarea simplă a momentului, doar în interiorul companiei, până la articularea unui mecanism complex, intern şi extern, deopotrivă. La acest capitol se pot bifa diverse scenarii: petreceri şi premieri – cel mai bun coleg, cel mai săritor, angajatul anului etc.; cadouri, fie sub formă financiară, fie sub forma unor tichete – cadou, fie a unui dar pur şi simplu, personalizat sau standard; excursii la munte, în ţări exotice, în locuri speciale, cu semnificaţii aparte pentru echipă. Ceea ce se doreşte este petrecerea unei seri plăcute, memorabile, în care să se simtă bine cu toţii, într-un cadru din afara locului de muncă. Unele organizaţii optează ca la această petrecere să fie şi familia, altele, nu.
Tot cu ocazia Crăciunului pot avea loc petreceri pentru publicul extern, format din clienţi, parteneri, furnizori. Semnificaţia rămâne aceea a consideraţiei şi aprecierii, precum şi marcarea evoluţiei de peste an a companiei.
„În forma actuală, conceptul Corporate Christmas este important, mai ales în dimensiunea lui psihologică, dar şi în privinţa intenţiei angajatorului. Este, în fapt, o strategie de teambuilding, de creştere a motivaţiei, de apartenenţă la grup, de cunoaştere a colegilor din filiale, cu care nu ai ocazia de a te întâlni în timpul anului“, este de părere Aurora Liiceanu, psiholog. „Există «Creative Corporate Christmas» pentru că există o competiţie extrinsecă – în ce formă se organizează, cât se cheltuieşte etc. – dar şi intrinsecă, ceea ce ţine de originalitate, surpriză, cadouri neobişnuite. Românii au îmbrăţişat cu entuziasm această modă, deoarece pentru mulţi este o răsplată aşteptată, dar şi un gen de socializare externă. Românii, în general, sunt foarte vulnerabili la influenţe, pentru că evenimentele sunt contagioase – vezi petrecerile pentru copii de la restaurantele McDonald’s sau sărbătoarea de Valentine’s Day“, conchide Aurora Liiceanu.

Potrivit lui Emmanuel Damanakis, senior partner la Skepsis Advertising, companie specializată în organizarea de evenimente, producţia a ceea ce numim Christmas Party implică foarte multe aspecte: de la găsirea locaţiei celei mai potrivite, în funcţie de concept – retro, modern, futurist -, la tema propusă – transmisă în fapt de decoruri şi personaje relevante – şi la kilometri de cabluri electrice, zeci de kilowaţi de sunet şi lumină. Urmează efectele speciale, lasere sau holograme, VIP-uri şi vedete din show-biz. Întrebarea este: cât costă o astfel de mobilizare de resurse doar pentru câteva ore de senzaţie?
„Clienţii noştri, cei pentru care am lucrat până acum, răspund de obicei: «Face toţi banii!»“, afirmă, cu convingere, Emmanuel Damanakis. 

Organizarea unei petreceri de Crăciun depinde de foarte mulţi factori, de la numărul de angajaţi, la tipul de business. Unii mizează pe tradiţie, alţii, pe surpriză. Sunt situaţii în care momentele artistice sunt susţinute chiar de angajaţi – karaoke, cuplete, scenete etc. – şi altele în care prezenţa unor interpreţi şi trupe în vogă dau un anumit spirit petrecerii

Petrecere organizată de Skepsis Advertising, în parteneriat cu Image Promotion, sub conceptul „O noapte magică în lumea lui Harry Potter“. La intrarea în sală, invitaţii au primit pălării de vrăjitori, iar seara a fost condusă de Professor Dumbledore. Petrecerea a fost anunţată cu trei săptămâni înainte, fiecare angajat găsind pe birou câte o baghetă magică,
pe care era trecut textul invitaţiei


De Crăciun, compania Alka asociază partea de spectacol cu proiectele de caritate. A lansat ediţia de iarnă a Caravanei Copilăriei, pentru centrele de plasament din Bucureşti şi din cinci judeţe din ţară. La trei dintre ele a organizat mici concerte de colinde, companiei alăturân-du-i-se Analia Selis şi trupa sa. Desigur, nu lipsesc surprizele pentru echipa internă, colaboratori şi clienţi