Astfel, după prima lună de la lansarea serviciului, Mozipo IFN a acordat peste 1500 de credite online.

 

“Azi, mai mult ca oricând, rapiditatea cu care poți satisface nevoia clientului – în cazul nostru, viteza cu care îi putem oferi creditul – este esențială. Cu ajutorul partenerilor de la certSIGN, am reușit să digitalizăm întreg procesul de obținere a creditului și am eliminat orice schimb de hârtii și nevoia unor drumuri până la unul dintre sediile noastre. Acum, totul este cât se poate de simplu și se întâmplă 100% online. Clientul își completează datele la noi pe site, semnează electronic documentele necesare cu un certificat digital emis pe loc, la distanță, și obține creditul în câteva minute, din fața calculatorului”, declară Andrei Dragu, Director General Mozipo.

 

Semnătura electronică pentru serviciile financiare (bancare și non-bancare) devine pe zi ce trece un instrument indispensabil în relația instituției de credit cu clientul. Obiectivul principal constă în utilizarea serviciilor de semnătură electronică pentru semnarea documentelor necesare creditării, la distanță, de către clienții aflați în fața calculatorului sau a unui dispozitiv mobil. În cazul Mozipo, provocarea majoră a constat în utilizarea acestor servicii în conformitate cu standardele în vigoare, bunele practici în materie de semnătură electronică, dar și cu legislația europeană și națională. Semnătura electronică la distanță utilizată este recunoscută pe teritoriul României şi al Uniunii Europene.

 

”Noi am identificat această oportunitate odată cu apariția Regulamentului UE eIDAS 910/2014 privind furnizorii și serviciile de încredere și am început pregătirile în această direcție. Până la sfârșitul anului 2016, au fost analizate serviciile care urmează să fie pregătite pentru piață, condițiile de acreditare și auditorul agreat la nivelul UE. Toate procedurile tehnice și operaționale au fost aliniate standardelor și bunelor practici în domeniul serviciilor de încredere. În prezent venim în întâmpinarea clienților noștri cu un serviciu nou care răspunde în primul rând nevoilor acestora de business. Securitatea serviciului și conformitatea cu standardele și legislația rămân în continuare misiunea noastră, confirmând astfel încrederea pe care clienții ne-au acordat-o în ultimii 10 ani. Acum, clienții certSIGN au la dispoziție soluții și servicii cu un grad înalt de încredere și recunoaștere”, a declarat Aurel Meiroșu, Director dezvoltare afaceri certSIGN

 

 

Sistemele și procedurile certSIGN au fost dezvoltate și extinse în vederea emiterii și gestionării la distanță de către client a mecanismului de creare a semnăturii electronice. Astfel, în călătoria sa online, clientul parcurge toți pașii necesari unui proces: acceptarea clauzelor specifice procesării datelor cu caracter personal, vizualizarea documentelor necesare semnării (creditare, angajare), precum și alte proceduri impuse de legislația în vigoare. În același timp, integrarea serviciilor certSIGN permit, ulterior identificării clientului conform legislației în vigoare, emiterea unui certificat digital necesar creării semnăturii electronice.

 

Potrivit lui Aurel Meiroșu efortul echipei certSIGN din ultimii trei ani, deschiderea și încrederea în competențele tehnice și procedurile de lucru certSIGN au permis companiei să aibă proiecte în diverse zone implementate cu o mare parte din piața țintă: “În urmă cu 3 luni am dat în producție serviciul de semnătură electronică la distanță în conformitate cu Regulamentul eIDAS 910/2014 împreună cu partenerul Mozipo IFN. Clienții, în procesul lor de creditare au posibilitatea de a semna documentația, la distanță, prin intermediul certificatului digital emis de certSIGN.”