Ministerul Transporturilor va lua o decizie, vineri, în adunarea generală extraordinară a acţionarilor Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu, din Băneasa, privind fuziunea aerogării cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni, prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

Consiliul de Administraţie a convocat pentru vineri adunarea generală extraordinară a acţionariilor. Pe ordinea de zi se află supunerea spre aprobare a proiectului de fuziune a celor două aeroporturi şi împuternicirea conducerii aeroportului Băneasa pentru efectuarea demersurilor legale cu privire la această operaţiune.

Ambele aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri. Strucutura acţionariatului va fi menţinută la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

Costuri de exploatare mai mici

Fuziunea este argumentată în proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management şi a unei operări comune a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum şi prin constituirea unui „pachet de acţiuni deosebit de atractiv în vederea privatizării”.

Conform documentului, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, realizată în urma fuziunii, îşi va asigura sursele de finanţare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenţa, fonduri externe nerambursabile, acordate în condiţiile legii, precum şi forme legale de participare a capitalului privat şi alte surse legal constituite.

Sediul central al companiei va fi în Otopeni, cele două aeroporturi urmând să funcţioneze ca puncte de lucru. Compania va avea un capitalul social iniţial de 143,7 milioane lei.

SURSA: Mediafax