MTV are concurent in Romania

O lume atomica, atomica, atomica la lansarea in Sala Frescelor a Institutului de Arhitectura din Bucuresti a postului muzical Atomic TV. Invazie de jurnalisti, dintre care ieseau in relief figurile celor sapte prezentatori ai postului si, la polul diametral opus, cele ale conducerii, ritmuri care scoala si mortii din groapa, culori vii, energie, entuziasm si buna dispozitie. Atomic Media Group a infiintat primul post muzical din Polonia, editeaza o revista de cultura pop si are o retea de baruri

O lume atomica, atomica, atomica la lansarea in Sala Frescelor a Institutului de Arhitectura din Bucuresti a postului muzical Atomic TV. Invazie de jurnalisti, dintre care ieseau in relief figurile celor sapte prezentatori ai postului si, la polul diametral opus, cele ale conducerii, ritmuri care scoala si mortii din groapa, culori vii, energie, entuziasm si buna dispozitie.
Atomic Media Group a infiintat primul post muzical din Polonia, editeaza o revista de cultura pop si are o retea de baruri si restaurante in aceeasi tara. „Investitiile noastre sunt pe termen lung si in prezent avem in curs de dezvoltare proiecte similare in alte trei tari din Europa”, sustine David Williams.
Cifra totala a investitiei depaseste 5 milioane USD, iar actionarii acestui post sunt trei: Butan Gaz, Atomic Media Group si Rominvest. Atomic va putea fi receptionat prin cablu, fiind distribuit gratuit prin 70 de retele. Surse de la Asociatia Profesionala de Comunicatii prin Cablu ne-au confirmat ca abonamentul – care costa in medie 35.000 lei – nu se va scumpi din cauza preluarii Atomic TV. Pe de alta parte, fiecare firma poate decide majorarea tarifului, in functie de cheltuielile proprii.
Publicul tinta il reprezinta noua generatie care s-a format deja si care n-a copilarit ascultand „Un albastru infinit”, ci Prodigy sau Timpuri Noi, care n-a stat la coada pentru cartele de paine, ci a invatat sa navigheze pe Internet. Un capitol aparte este productia de videoclipuri pentru artistii romani, existand deja contracte cu Media Services (reprezentantul Sony), Zone Records, Roton si A&A Records (reprezentantul Warner Brothers). Mai mult, au fost contactati si artisti care pana acum n-au avut posibilitatea sa-si produca un clip. Pentru inceput, muzica autohtona reprezinta 30% din totalitatea clipurilor. Cum 1998 a fost un an record la vanzarile trupelor dance romanesti, se spera ca videoclipurile lor vor avea acelasi succes.
In ceea ce priveste publicitatea, reprezentantii Atomic TV au declarat: „Nu cred ca vom lua reclame la detergenti… Incercam sa nu alteram marca noastra si nu vom lua publicitate cu orice pret. Si, evident, fara linii erotice, nici dimineata nici seara!”. De partea de imagine (PR) se ocupa firma 141 Romania, iar de campania de publicitate propriu-zisa, agentia Bates Saatchi&Saatchi – pentru ca David Williams a fost, intre anii 1992-1997, director executiv al filialei din Varsovia. Campania cuprinde Antena1 si Prima TV, 23 de posturi radio din toata tara, principalele cotidiene, dar si revistele pentru tineri (Liceenii si Salut). Tot la capitolul promovare se incadreaza si organizarea unor evenimente speciale, primul fiind legat de 14 februarie, Valentine’s Day.
Din alt punct de vedere, Atomic este un concurent demn de luat in seama pentru emisiunea „Alo, generatia pro”, difuzata sambata la Pro TV. Daca cei 6,1 % din spectatori (audienta in mediul urban pe octombrie, conform CSOP) vor migra la Atomic, exista posibilitatea ca Pro TV sa se afle pe aceeasi treapta de audienta cu Antena 1. In cele doua saptamani de mineriada, diferenta dintre audientele celor doua posturi a fost de 5 procente, conform CSOP.
„Nu cred ca exista o generatie Pro sau una Atomic, ci doar una care incepe sa intre intr-un con de indiferenta, afirma Tudor Giurgiu. Pentru ei a meritat sa inventam acest post”. Daca Atomic TV va fi ca lumea sau nu, ramane de vazut.