Volkswagen se află într-un proces de revizuire care necesită timp, după ce producătorul auto a adoptat o nouă structură a companiei şi a ajustat strategia brandurilor sale, pe fondul scandalului declanşat de manipularea testelor de poluare, a afirmat, miercuri, directorul general al VW, Matthias Mueller, transmite Reuters.
'Repoziţionarea grupului va dura cu certitudine 2-3 ani şi va fi un proces dificil', a explicat şeful VW, într-un interviu acordat publicaţiei germane 'Wirtschaftswoche'.
Matthias Mueller susţine că ar prefera ca VW să-şi depăşească rivalii în privinţa profitabilităţii şi mai puţin în cea a vânzărilor, după ce, anul trecut, compania germană a vândut pe plan global peste zece milioane de vehicule.
'Din punctul meu de vedere, recordurile de vânzări nu sunt atât de importante', a explicat şeful VW.
Acesta a dat asigurări că va încerca să continue expansiunea modelelor diesel în SUA, a doua mare piaţă auto din lume, în ciuda problemelor cu care se confruntă grupul german.
Săptămâna aceasta, Matthias Mueller va călători în SUA pentru prima dată de când a început scandalul emisiilor, în octombrie 2015.
Luni, Departamentul american al Justiţiei şi-a anunţat intenţia de a cere despăgubiri VW pentru instalarea ilegală a unui soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Daunele pe care ar urma să le plătească Volkswagen, alături de subsidiarele sale Audi şi Porsche, s-ar putea ridica la miliarde de dolari, a declarat un oficial de la Departamentul american al Justiţiei. Analiştii estimează că amenzile ar putea depăşi 90 miliarde de dolari, sau 37.500 dolari per vehicul. Sunt vizate aproape 600.000 de vehicule.
De asemenea grupul german este investigat pentru că ar fi indus în eroare consumatorii şi autorităţile de reglementare din SUA.
'Volkswagen va continua să coopereze cu Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) privind tehnicile care vor permite automobilelor să îndeplinească integral cerinţele autorităţilor de reglementare', se arată în declaraţia grupului german.
În septembrie, EPA a acuzat VW că a instalat softul care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 – 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condiţiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
AGERPRES