'Multe dintre locurile de muncă din ziua de azi vor dispărea sau vor fi profund influenţate de noile tehnologii. Un studiu publicat de Oxford University, 'The future of employment: How susceptible are jobs to computerisation?', arată că în industria financiară, audit, contabilitate, precum şi în telecom şi în administraţia publică, probabilitatea ca meseriile să devină automatizate depăşeşte 90%. Această transformare va avea un impact semnificativ şi asupra forţei de muncă din România', se arată în comunicat. 

Potrivit sursei citate, roboţii vor scuti angajaţii de procesele repetitive, consumatoare de timp şi, în acelaşi timp, vor contribui la reducerea cheltuielilor operaţionale. 

'Robotics Process Automation (RPA) este una dintre tehnologiile viitorului, deja adoptată de mari companii internaţionale, precum Generali, AON, J.P.Morgan, Barclays, Vodafone, SAP, McDonalds, American Express, Pfizer, Piraeus Bank. RPA generează dezbateri intense cu privire la viitorul pieţei muncii, în contextul 'angajării' roboţilor software care să realizeze activităţi specifice oamenilor, roboţi care lucrează 24 de ore pe zi, şapte zile din şapte, fără concedii, pauze de masă şi care nu generează erori. Robotul poate fi considerat cea mai flexibilă 'mână de lucru', care reacţionează instant la comenzi. În plus, în funcţie de piaţa în care se face această implementare, costul unui asemenea 'angajat' poate fi de numai 20% din costurile pe care le implică un salariat obişnuit', menţionează sursa citată. 

Conform EY, Barclays Bank, o companie bancară britanică, utilizează tehnologia RPA pentru a obţine o reducere anuală de 175 milioane lire în provizioane pentru datorii neperformante. Telefonica O2, din Marea Britanie, şi-a automatizat 15 procese cheie şi aproximativ 100 de sub-procese, folosind mai mult de 160 de roboţi, eliberându-i astfel pe angajaţi, care au acum mai mult timp pentru activităţi care conferă un plus de valoare. 

Folosirea tehnologiei RPA implică o reducere a costurilor în mai multe arii organizaţionale. 

După 3-5 ani de la implementare, spune EY, costurile departamentului de resurse umane pot fi reduse cu până la 39%, ale departamentului de vânzări şi relaţii cu clienţii – cu 34 %. Impactul poate fi şi mai mare (peste 40%) când vorbim de contabilitate sau de lanţul de aprovizionare. 

AGERPRES