În era digitală, inclusiv distribuţia afacerilor cu obiecte de lux se schimbă. Luxul online, odată un paradox, este acum un culoar binevenit de creștere a vânzărilor inclusiv în industria luxului. Mai ales că, dacă sunt dispuşi să plătească oricât pentru servicii de calitate, tot mai mulţi dintre cei bogaţi sunt în egală măsură interesaţi de rapiditate şi confort.
Din octombrie 2011, site-ul victoriaonline.ro dă clienţilor posibilitatea să cumpere mărcile din multibrand, în intimitate totală. “Încercăm să aducem magazinele la ei acasă, oferindu-le aceleaşi servicii, cardurile bonus de fideliate, cardurile cadou, posibilitatea utilizării cardului de plăti eşalonate, livrare şi retur gratuit, plata atât online cât şi la livrarea coletului şi nu în ultimul rând aceleaâi servicii post-vânzare”, spune Dorothy Constantin, managing partner la High Fashion Concept – cu afaceri de peste 5 mil. de euro -, care deţine magazinele Victoria 46, Victoria Men, Day&Night şi Petit. Cele mai căutate produse sunt accesoriile, pantofii, genţile şi rochiile.
Victoria 46, primul butic de lux din România, a fost deschis în 2007 de compania elenă Solmar Trading Group, care acumulase experienţă în modă după ce a adus pe piaţa românească francizele Mango, Promod sau Castro.
Pozitionat pe segmentul de lux, multibrandul de pe Calea Victoriei vinde peste 25 de branduri, printre care Lanvin, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Stella McCartney, Christian Dior sau Jimmy Choo.
Aşadar, în contextul concurenţei tot mai intense, retailerul de lux este atent la orice amănunt în măsură să-i aducă mai mulţi clienţi. Un argument în plus pentru vânzările online: studiile de specialitate arată că aproape toţi bogaţii (98%) folosesc Internetul pentru achiziţia de astfel de bunuri şi servicii şi peste jumătate din ei o fac în mod frecvent.
În offline, principalii competitori ai Victoria 46 sunt multibrandurile Mengotti şi The Place Concept Store.