Numărul angajaţilor americani cu normă întreagă care muncesc de acasă s-a dublat în ultimii 10 ani. Deocamdată însă procentul reprezentat de lucrătorii de acasă în marea masă a angajaţilor americani reprezintă doar 2%. Numărul lor ar putea creşte odată ce angajatorii vor înţelege avantajele acestei veritabile schimbări de paradigmă pe piaţa muncii.
"Un cumul de factori, declanşaţi de expansiunea rapidă a tehnologiilor de comunicaţii sofisticate, sigure şi relativ ieftine, a aprins scânteia unei revoluţii tăcute cu privire la locul de unde mulţi americani îşi exercită meseria", comentează Amy Lui Abel, director al Departamentului de studii privind capitalul uman la The Conference Board, şi co-autoare a raportulu citat de LiveScience.
"Pentru a profita pe de-a-ntregul de avantajele oferite de tehnologia de comunicaţii, evitând în acelaşi timp potenţialele capcane ale muncii nesupravegheate, angajaţii şi angajatorii depotrivă trebuie să ia parte la un dialog deschis prin care să fie stabilite obligaţiile mutuale, aşteptările şi responsabilităţile care revin fiecăruia în această nouă cultură a muncii", mai adaugă ea.
Plusuri şi minusuri
Conform acestui raport, munca de acasă este mai productivă pentru că este ferită de distragerile unui mediu de birouri. În plus, diferitele sarcini sunt încadrate mai bine în termenii limită pentru că lucrătorii îşi pot administra mai bine timpul pentru a le duce la îndeplinire de acasă. Mai mult, angajatorii nu vor mai trebui să plătească pentru închirierea, întreţinerea şi curăţenia clădirilor de birouri în care-şi desfăşoară activitatea.
Există şi unele aspecte negative ale acestei alegeri. Principalul ar fi lipsa sprijinului din partea colegilor sau a superiorilor în rezolvarea unor sarcini mai complexe. Tehnologia modernă de comunicaţii ar putea rezolva însă, măcar în parte, şi această problemă. Un alt dezavantaj pentru angajaţi ar fi că nu vor mai putea să invoce diferite motive pentru a lipsi de la serviciu, din moment ce aceaşi tehnologie le permite să fie mereu conectaţi.