În următoarea perioadă, aproape o treime din companiile românești urmează să facă angajări. Cel puțin aceasta este concluzia studiului ManpowerGroup privind perspectivele angajării de forță de muncă.
32% dintre companiile din România plănuiesc să-și sporească numărul de angajați în următorul trimestru, arată un studiu ManpowerGroup privind perspectivele angajării de forță de muncă. În același timp, 7% dintre angajatori au de gând să facă reduceri de personal, iar 60% nu intenționează nici o schimbare.
„Pentru prima dată în derularea ediției pentru România a studiului ManpowerGroup, Previziunea Netă de Angajare este pozitivă în toate cele opt regiuni și toate cele zece sectoare de activitate din România, chiar dacă gradul de încredere al angajatorilor se diferențiază încă de la o regiune la alta și de la un sector la altul”, spune Corina-Bianca Gonteanu, Director Strategic de Marketing pentru Europa în cadrul ManpowerGroup.
Conform studiului, este de așteptat ca oportunitățile de angajare să fie favorabile în comerț și în industria prelucrătoare. De asemenea, o îmbunătățirea se va observa și în domeniul Finanțe, asigurări, servicii imobiliare și servicii de afaceri, cât și în sectorul Energie electrică, apă, gaz.
Previziunile sunt pozitive în toate cele opt regiuni ale țării și se îmbunătățesc atât față de primul trimestrul al lui 2017, cât și față de aceeași perioadă din 2016. Cea mai amplă îmbunătățire față de intervalul ianuarie – martie 2017 este raportată în regiunea Centru.
O altă concluzie interesantă este că angajatorii români sunt optimiști indiferent de dimensiunea organizației pe care o reprezintă, dar angajatorii din organizațiile mari sunt cei mai încrezători.
ManpowerGroup administrează studiul privind perspectivele angajării de forţă de muncă
încă din 1962, iar în prezent în cercetare sunt incluși aproape 59.000 de angajatori din 43 de țări și teritorii, cărora le sunt măsurate trimestrial intenţiile de a-și creşte sau de a-și diminua numărul total de angajați pe parcursul trimestrului următor. Pentru România, cercetarea de teren s-a derulat în intervalul 18 – 31 ianuarie 2017 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori. Rezultatele obţinute au o marjă de eroare de 3,9%.