Omul de afaceri Rupert Murdoch a luat din nou poziţia salvatorului presei scrise afectată de criza economică, declarând că pe viitor ar trebui ca ediţiile online ale publicaţiilor să fie plătite. Patronul unor titluri precum Wall Street Journal, New York Post, The Australian, Times şi The Sun intenţionează ca în următoarele 12 luni să pună în aplicare un sistem în urma căruia accesul la conţinutul online al publicaţiilor pe care le deţine să fie plăt
Omul de afaceri Rupert Murdoch a luat din nou poziţia salvatorului presei scrise afectată de criza economică, declarând că pe viitor ar trebui ca ediţiile online ale publicaţiilor să fie plătite.
Patronul unor titluri precum Wall Street Journal, New York Post, The Australian, Times şi The Sun intenţionează ca în următoarele 12 luni să pună în aplicare un sistem în urma căruia accesul la conţinutul online al publicaţiilor pe care le deţine să fie plătit.
Primele titluri care vor beneficia de acest proiect vor fi titlurile cele mai fragile, a declarat Rupert Murdoch.
În urma cu doi ani, Murdoch nu era adeptul acestei idei. Schimbarea a venit odată cu preluarea Wall Street Journal al cărui conţinut online nu este gratuit.
O decizie riscantă
O serie de publisheri americani au comentat afirmaţiile lui Murdoch. Unii dintre ei i-au dat dreptate. Este cazul lui Ryan Chittum, care scrie în paginile financiare ale unei şcoli americane de jurnalism şi care spune că Murdoch este un om de afaceri avizat, care ştie când un model economic eşuează.
Alţi specialişti consideră că decizia este una exterm de riscantă, modelul aplicat de New York Times demonstrând acest lucru. Publicaţia a încercat să ofere conţinut plătit pe internet însă nu a făcut altceva decât să reducă foarte mult traficul la site.
SURSA: 20minutes