Rupert Murdoch, detinatorul imperiului media News Corp, a declarat ca mai multe ziare ar trebui sa impuna taxe pentru continutul online, mai ales in aceasta perioada dificila, in care veniturile din publicitate scad vertiginos. Acesta a mai spus ca publicitate online, pe care se bazeaza mare parte dintre publisherii americani, nu va putea acoperi toate costurile necesare sustinerii editiei print si a celei online. "Trebuie schimbata obisnuinta consumatorilor de a citi stirile gratis in editia
Rupert Murdoch, detinatorul imperiului media News Corp, a declarat ca mai multe ziare ar trebui sa impuna taxe pentru continutul online, mai ales in aceasta perioada dificila, in care veniturile din publicitate scad vertiginos.
Acesta a mai spus ca publicitate online, pe care se bazeaza mare parte dintre publisherii americani, nu va putea acoperi toate costurile necesare sustinerii editiei print si a celei online.
„Trebuie schimbata obisnuinta consumatorilor de a citi stirile gratis in editia online”, a spus mogulul american, care cumparat The Wall Street Journal si compania care il editeaza, Dow Jones & Co, in 2007.
El a dat drept expemplu The New York Times, cel mai important concurent al Wall Street Journal, care nu isi poate sustine costurile desi are cele mai citetie site-uri din SUA. „Motivul este ca ofera editia online gratuit”, a explicat Murdoch.
Imperiul media al lui Rupert Murdoch include publicatii ca New York Post, Times of London, dar si alte titluri din Marea Britanie si Australia, care sunt disponibile gratuit pe Internet.
Wall Street Journal are continutul digital restrictionat de plata unei taxe inca dinainte de a fi achizitionat de News Corp.
Sursa: Market Watch