“Am închiriat două spaţii în mallul Promenada (…) Deţinem marca italiană Giannini, iar acum începem să o dezvoltăm, separat, nu prin cornere”, dezvăluia Alin Bâtlan, care se ocupă de afacere împreună cu soţii Cristina şi Roberto Bâtlan, într-o discuţie cu Capital din primăvara acestui an. În cifre, marochinăria şi pantofii pentru bărbaţi ar urma să aducă un plus la afacerile totale de circa 15%.
Din vară, în oferta Musette este şi încălţăminte pentru copiii – “Nu ne putem lăudă cu ideea, pentru că ea s-a dezvoltat un pic invers, de la piaţă către noi, pe baza feedback-ului primit de la clienţi…şi avem deja peste 5.000 de clienţi fideli”, spune Alin Bâtlan.
Businessul Musette de azi e aproape dublu, faţă de cel din 2009: 375 de oameni, o cifră de afaceri de aproape 10 milioane de euro şi 27 de magazine în România şi în alte şapte ţări (Austria, Franţa, Bulgaria, SUA, Israel, Liban, Mongolia). Iar procesul de extindere a Cristhelen B – marca dezvoltată de companie –, pe pieţele externe continuă, având în vedere că este în plan şi deschiderea unor francize în Germania (München) şi Anglia (Londra).
Scopul tuturor eforturilor pe care le face familia Bâtlan de trei ani încoace? “Avem un obiectiv de mulţi de 2 şi de 0 – până în 2020 vrem să avem, la nivel internaţional, cel puţin 200 de magazine şi să fim o marcă pe care oricine s-o respecte”, dezvăluie Alin Bâtlan. De la 2013, el aşteaptă o creștere de 20% a afacerilor şi se bazează “pe planul de extinede, difersificarea ofertei şi faptul că vom rămâne fideli strategiei noastre de a face un produs din ce în ce mai bun…asta chiar dacă toate costurile datorate importurilor de materie primă au explodat – pielea, care în anii trecuţi să găsea la 30 de euro, acum sare de 50 euro’’.
Ceea ce e o performanţă într-o piaţă – fragmentată şi variată, estimată acum la 800 mil. euro, cu clienţi neomogeni ca preferinţe şi acoperită în proporţie de peste 90% de importuri – în care vânzările au scăzut cu peste 30%. Iar numărul celor care îşi pun problema supravieţuirii creşte de la o zi la alta – intrarea în insolventa a unei firme de talia Leonardo, care nu vinde premium, ci e poziţionată pe segmentul low şi de mijloc, e o dovadă clară. (La nivel de preţuri, Musette concurează cu branduri precum Otter, Il Passo, Nine West, Reno, Ecco sau Bata).
Cât despre perspective, acestea sunt încurajatoare: “Lumea – conchide Alin Bâtlan -, deja s-a săturat de criză. România e o piaţă foarte mare şi avem şi forţă de muncă bine pregătită, mult mai accesibilă decât pe alte pieţe. Sunt convins că, pe lângă balanţa comercială, care deja pare a fi în echilibru, vor apărea din nou investiţii stăine, care ne vor ajuta să creştem şi să creăm valoare adăugată (…) Oricât ne-am plânge nu vom rezolva nimic, dacă nu vom trece la treabă”.