Musk dă în judecată companiile mari
Rețeaua socială X, achiziționată recent de Elon Musk, a intentat un proces important împotriva unui grup de agenții de publicitate, acuzându-le de încălcări antitrust și de un boicot sistematic.
Conform CNN, procesul, intentat marți la tribunalul federal din Texas, susține că agențiile de publicitate au conspirat pentru a „boicota” publicitatea pe platformă, reținând miliarde de dolari în cheltuieli publicitare.
Procesul vizează Global Alliance for Responsible Media (GARM), o inițiativă voluntară a industriei publicitare, condusă de World Federation of Advertisers. GARM, care include mai mult de 100 de companii mari ca membri, își propune să ajute brandurile să evite asocierea reclamelor lor cu conținut ilegal sau dăunător.
Printre companiile acuzate se numără:
- CVS
- Unilever
- Mars
- și Ørsted
Acestea sunt menționate în mod specific ca pârâte în cadrul procesului.
Potrivit X, aceste companii și-au suspendat sau redus drastic bugetele publicitare pe platformă după ce GARM a solicitat ca X să respecte standardele sale de siguranță a mărcii.
Problemele de publicitate, o amenințare serioasă pentru X
De la preluare, platforma s-a confruntat cu o scădere semnificativă a cheltuielilor de publicitate. Multe mărci sunt îngrijorate că reclamele lor ar putea apărea alături de conținut problematic. Aici intră și dezinformări sau discursuri instigatoare la ură.
Linda Yaccarino, CEO-ul X, a descris situația într-un videoclip recent postat pe platformă. Ea spune că boicotul de către membri GARM amenință „capacitatea de a prospera în viitor” a companiei. De asemenea, pierderea de dolari din publicitate pune compania „în pericol pe termen lung”.
Această acțiune legală nu este prima dată când Elon Musk se confruntă cu controverse legate de publicitate. În trecut, Musk a criticat mărcile care au părăsit platforma, sugerându-le să „se ducă dracului.” În timp ce liderii X au oferit mesaje contradictorii privind starea afacerii publicitare, Yaccarino a subliniat în mod repetat dificultățile cu care se confruntă compania.
Yaccarino spune că problemele actuale de publicitate sunt o amenințare serioasă pentru viitorul platformei.
” (…) sunt de acord să adopte, să implementeze și să aplice standardele GARM de siguranță a mărcii, inclusiv prin reținerea publicității de pe platformele social media considerate de GARM ca fiind neconforme cu standardele de siguranță a mărcii”, se arată în proces.