Mai mult, noul proprietar al Twitter acuză Apple că a încetat să mai facă reclame pe Twitter, făcându-l să se întrebe dacă nu cumva Tim Cook urăște libertatea de exprimare, scrie Inc.com.
Elon Musk susține că Apple a comis trei infracțiuni: oprirea cheltuielilor publicitare pe Twitter, amenințarea retragerii Twitter din App Store, precum și perceperea unei taxe de 30% la vânzările de conținut efectuate prin App Store. Reprezentanții Apple nu au dorit să facă vreun comentariu referitor la mesajele lui Elon Musk. Dar, CEO-ul Apple, Tim Cook, declara, într-un interviu acordat postului TV CBS, că totul depinde de politica Twitter de a continua să modereze mesajele de pe propria platformă.
Care poate fi explicația
În timp ce Musk încadrează veniturile slabe din publicitate ale Twitter drept „o bătălie pentru viitorul civilizației”, postări anonime de pe Blind indică o altă posibilă explicație: se presupune că platforma de publicitate a Twitter nu mai funcționează în urma concedierilor în masă ale personalului. „Am pus echipa să ne mențină campaniile live timp de două săptămâni după preluare, considerând că eficiența va crește cu mai puțini agenți de publicitate și că riscurile au fost, probabil, exagerate”, scrie un manager de reclame. „M-am înșelat. Ceea ce am văzut în ultimele două săptămâni înseamnă că mulți mai mulți agenți de publicitate se vor retrage de pe platformă în următoarele săptămâni”, a continuat el.
Republicanii sar la gâtul Apple: Un exercițiu brutal al puterii monopoliste
În timpul unei conferințe de presă, guvernatorul Floridei, Ron DeSantis, l-a apărat pe Elon Musk, spunând că orice mișcare a Apple de a elimina Twitter din App Store ar fi o „greșeală uriașă”. „Ar fi un exercițiu brutal al puterii monopoliste, care cred că ar merita un răspuns din partea Congresului Statelor Unite”, a spus el. Și senatorul J.D. Vance a reacționat, declarând că „nicio țară civilizată nu ar trebui să permită” Apple să elimine Twitter din App Store.
Nu este primul război pentru Apple
Nu este prima dată când Apple se confruntă cu o respingere a taxelor pe care le percepe dezvoltatorilor de aplicații. În 2020, Facebook, care de atunci și-a schimbat numele în Meta, a atacat Apple pentru ceea ce a numit „taxa de 30% în App Store”, pe care o cerea dezvoltatorilor. A urmat apoi bătălia cu cei de la Epic Games, creatorii jocului video de succes Fortnite. O versiune mobilă a jocului a fost eliminată din App Store după ce Epic a introdus opțiunea pentru jucători de a face achiziții în afara magazinului digital Apple. Epic a dat în judecată Apple pentru această decizie. Anul trecut, un judecător federal a decis că Apple trebuie să permită dezvoltatorilor să includă linkuri care oferă opțiuni de plată, în afara App Store. Cu toate acestea, instanța a concluzionat că Apple nu deține un monopol. Epic a făcut recurs, susținând că Apple conduce un monopol care sufocă orice concurență.
De ce fug agenții de publicitate de Twitter
Jumătate dintre primii 100 de agenți de publicitate de pe Twitter au oprit cheltuielile pe platformă, după ce Musk a preluat compania, la sfârșitul lunii octombrie, potrivit unui raport al grupului liberal de supraveghere Media Matters for America, publicat săptămâna trecută. Cele 50 de firme au cheltuit aproape 2 miliarde de dolari în publicitate pe Twitter, începând din 2020, se arată în raport. Mai multe grupări de propagandă au cerut agenților de publicitate să-și retragă campaniile de pe Twitter din cauza temerilor cu privire la modul în care platforma de socializare va modera conținutul sub Elon Musk. Într-un mesaj către agenții de publicitate, Musk a spus că Twitter nu poate deveni un „peisaj infernal de liber pentru toți”.