Cu o experiență de 20 de ani la sediul central din Turcia, CEO-ul este specializat în mai multe domenii care țin de management, achiziții și finanțări. Mustafa Tiftikcioğlu a declarat mai multe detalii despre aspecte legate de viitorul băncii dar și despre subiecte precum cele mai recente investiții.

CAPITAL: Ce cifră de afaceri estimați pentru 2021?

Mustafa Tiftikcioğlu: În primul semestru al anului 2021, Garanti BBVA a înregistrat venituri nete în valoare de 227 milioane de lei, în creștere cu 8,6% față de rezultatul din primul semestru al anului 2020. Estimăm că vom avea un rezultat anual în linie cu primele șase luni.

CAPITAL: Ce profit previzionați la finalul acestui an?

Mustafa Tiftikcioğlu: Performanța profitului net din primele 6 luni ale anului 2021 a fost satisfăcătoare, acest indicator înregistrând o creștere de 54% față de aceeași perioadă din 2020. Pentru finalul anului, estimăm că această performanță va continua și ne vom putea atinge obiectivele inițiale.

CAPITAL: Ce buget de investiții aveți pentru acest an? Dar pentru anul 2022?

Mustafa Tiftikcioğlu: Vom investi în continuare în modernizarea platformelor noastre de online și mobile banking, obținând astfel o interfață mai intuitivă și meniuri mai ușor de utilizat, care simplifică pașii pe care trebuie să îi parcurgă un utilizator pentru efectuarea operațiunilor necesare. În această perioadă încărcată de provocări, când siguranța este primordială, clienții utilizează din ce în ce mai mult canalele noastre digitale și ne dorim să răspundem în continuare celor mai înalte cerințe ale acestora.

CAPITAL: Care sunt cele mai importante investiții pe care compania dumneavoastra le-a făcut în acest an?

Mustafa Tiftikcioğlu: Garanti BBVA România a continuat să investească resurse semnificative în inovație și dezvoltarea canalelor digitale, ca parte a strategiei de a oferi cea mai bună experiență clienților noștri. Am lucrat întotdeauna îndeaproape cu aceștia, pentru a le înțelege mai bine nevoile și ne-am adaptat produsele și serviciile necesităților lor.

Toate aceste eforturi ne-au ajutat să depășim cu succes perioada de distanțare socială, când am reușit să răspundem nevoile clienților noștri cu ajutorul platformelor digitale proprii – Garanti BBVA Online și Garanti BBVA Mobile.

În viitorul apropiat, ne vom concentra pe continuarea dezvoltării platformelor digitale și  pe implementarea mai multor proiecte menite să îmbunătățească experiența clienților noștri, să le ofere noi funcționalități și să îi protejeze în mediul digital.

Credem că experiența digitală a clienților va continua să fie punctul principal de diferențiere și concurență între instituțiile financiare și, prin urmare, dezvoltarea capacităților digitale rămâne una dintre strategiile noastre de bază pentru viitor.

Mai mult, am continuat să investim constant în echipa noastră și în dezvoltarea personală și profesională a angajaților. Astfel, am lansat o nouă platformă de e-learning, iLearn GarantiBBVA, un  instrument  care este în linie cu strategia Garanti BBVA de a-și sprijini angajații în inițiativele acestora de a se perfecționa și de a evolua în carieră.

CAPITAL: Care sunt cele mai importante provocări cu care v-ați confruntat în acest an?

Mustafa Tiftikcioğlu: În aceste vremuri cu provocări numeroase, este foarte important să fim foarte aproape de clienții noștri – atât persoane fizice, cât și companii, pentru a le înțelege pe deplin nevoile și a le oferi soluții, în mod proactiv și rapid. Astfel, ne aducem contribuția la reconstruirea economiei și societății noastre.

Ne-am concentrat întotdeauna pe rezistență. Accentul nostru permanent pe credite, capital și lichiditate ne va susține în acest mediu imprevizibil. De asemenea, ne vom putea baza pe investițiile noastre în tehnologie și pe transformarea modului în care funcționăm, deoarece tot mai mulți clienți vor prefera să utilizeze canalele digitale și vor dori facilități mai mari în acest domeniu.

Zona necunoscută în care am intrat cu toții odată cu apariția pandemiei ne-a dat o lecție importantă și anume că ar trebui să avem întotdeauna un plan B pentru situații neașteptate, trebuie să putem lua decizii rapid, să ne adaptăm cu ușurință la situații noi și întotdeauna să dăm dovadă de flexibilitate.

CAPITAL: Care sunt cele mai importante realizări ale anului trecut?

Mustafa Tiftikcioğlu: Fără îndoială, 2020 a fost un an provocator, forțând majoritatea oamenilor și organizațiilor să se adapteze la noile realități. Pentru sectorul bancar, această perioadă a fost foarte intensă, deoarece efectele pandemiei de coronavirus au fost resimțite și în rândul băncilor, dar, în ciuda provocărilor, Garanti BBVA a reușit să își continue activitatea fără întreruperi și a făcut toate eferturile pentru deservirea clienților, fără întârzieri. Canalele digitale ale băncii au jucat un rol semnificativ în acest proces și în depășirea momentului.

Încă de la primele semne care anunțau pandemia, Banca a luat toate măsurile pentru a proteja  angajații, oferindu-le celor mai mulți dintre ei posibilitatea de a lucra de la distanță, astfel încât aceștia să nu fie expuși. Mai mult, Garanti BBVA a continuat să acorde credite, pentru a sprijini clienții și economia locală.

În concluzie, Banca a reușit să se adapteze într-un timp foarte scurt la noua realitate, menținându-și intacte portofoliul de clienți și profitabilitatea.

CAPITAL: Dacă ar fi să vă caracterizați compania într-o singură propoziție, care ar fi aceasta?

Mustafa Tiftikcioğlu: Clientul este pe primul loc. Aceasta este una dintre valorile noastre de bază și întreaga noastră strategie este construită în jurul orientării către clienți. Punem întotdeauna interesele clienților pe primul loc și ne străduim în fiecare zi să îmbunătățim produsele și serviciile oferite acestora.