Directorul general al Volkswagen, Thomas Schaefer, a anunțat că compania pe care o reprezintă va produce în Europa numai maşini electrice, din 2033. Acesta s-a angajat să respecte data stabilită în obiectivul său anterior pentru perioada 2033-2035.
El a arătat că în următorul deceniu marca Volkswagen va reduce numărul de modele oferite, pentru a se concentra pe modelele de bază, cu scopul de a creşte marja de profit pentru toate mărcile de volum – Volkswagen, SEAT, Skoda şi vehicule comerciale – la 8% până în 2025.
”Fă mai puţin, dar mai bine”, a spus Schaefer, vorbind la un eveniment la Berlin.
Aducerea vehiculelor de la diferite mărci în aceeaşi fabrică economiseşte costuri. Avem o mulţime de deşeuri în sistem, pe care le putem elimina”, a spus Schaefer, citat de Reuters.
Cât va costa un vehicul electric marca Volkswagen
De asemenea, marca Volkswagen îşi va schimba concentrarea de pe un singur model per fabrică la ”gândirea pe platformă”, a spus Schaefer, folosind același design de bază pentru diferite modele, pentru a permite economii de scară.
Producătorul auto vizează un vehicul electric entry-level la un preţ 25.000 de euro sau mai puţin.
Schaefer a spus că îmbunătăţirea şi standardizarea chimiei şi formatului bateriilor a fost cheia pentru atingerea acestui obiectiv, precum şi pentru producţia la scară.
”Singura companie care se poate extinde pe acest teritoriu în acest moment suntem noi. Accentul este un standard clar pentru toate mărcile şi la scară largă”, a spus directorul general.
Investiții de 1.200 de miliarde de dolari în mașini electrice
În context, trebuie spus că cei mai mari constructori auto din lume vor să investească aproape 1.200 de miliarde de dolari până în 2030 pentru a dezvolta și a produce milioane de mașini electrice. Cifra investițiilor în vehicule electrice, care nu a fost publicată anterior, eclipsează estimările anterioare ale Reuters privind investițiile și este de peste două ori mai mare decât cel mai recent calcul publicat în urmă cu doar un an.
Producătorii auto au prevăzut planuri de a construi 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030, reprezentând peste 50% din producția totală de vehicule, potrivit analizei. Pentru a susține acest nivel fără precedent de vehicule electrice, producătorii auto și partenerii lor în domeniul bateriilor intenționează să instaleze 5,8 terawați-oră de capacitate de producție de baterii până în 2030, potrivit datelor furnizate de Benchmark Mineral Intelligence și de producători.
În frunte se află Tesla, unde directorul executiv Elon Musk a prezentat un plan îndrăzneț de a construi 20 de milioane de EV-uri în 2030.