Mutări de trupe la Renault. Compania ar putea avea un nou CEO, după ce, în octombrie, Consiliul de Administraţie al Renault a votat în favoarea demiterii directorului general Thierry Bolloré şi de asemenea a desemnat-o pe Clotilde Delbos, care ocupa funcţia de director financiar, în postul de director general interimar.
Directorul general de la producătorul francez de infrastructură de transport Alstom SA, Henri Poupart-Lafarge, a fost abordat în urmă cu câteva săptămâni pentru a prelua postul de CEO la constructorul auto Renault, informează un articol publicat vineri pe portalul de internet BFM Business care citează mai mult surse din apropierea acestui dosar, scrie agerpres.
BFM Business susţine că Henri Poupart-Lafarge este cel mai nou candidat pentru postul de CEO al Renault. Până acum erau vehiculate doar două nume: directorul producătorului de componente Faurecia, Patrick Koller, şi directorul constructorului auto spaniol Seat, Luca De Meo. Sursele citate de BFM Business precizează că marţi va avea loc o reuniune a Consiliului de Administraţie de la Renault la care va fi discutată numirea unui nou CEO.
Un posibil handicap pentru Henri Poupart-Lafarge ar putea fi faptul că acesta nu a lucrat niciodată în industria auto. Ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, Bruno Le Maire, declara luna trecută că dori ca postul de CEO la Renault să fie ocupat de un profesionist din industria auto. „Pot să confirm că următorul director general nu a fost încă selectat. Singurul indiciu pe care pot să vi-l dau este că aş dori să fie un profesionist din industria auto pentru că în contextul de transformare radicală prin care trece sectorul auto, este nevoie de profesionişti. Aş dori ca următorul director general de la Renault să fie un profesionist”, a declarat Bruno Le Maire. Statul francez este principalul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%.
Analiştii se aşteaptă ca producătorul auto să aleagă un nou director general până la finalul anului pentru a se concentra deplin pe operaţiunile sale, în condiţiile în care vânzările auto sunt în scădere pe plan global. Mai mult, recent agenţia de evaluare financiară Fitch a înrăutăţit perspectiva ratingului de credit pe termen lung atribuit Renault de la stabilă la negativă.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.