Două firme au ales Franţa şi Italia pentru a produce cosmetice care se distribuie numai prin farmacii şi spa-uri. Cercetători, tehnicieni, farmacişti şi chimişti aflaţi în avangarda mondială a producţiei şi formulării produselor cosmetice lucrează pentru două branduri româneşti. Fiecare dintre companiile locale care le deţin în portofoliu au ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro. Ivatherm nu este doar numele unei companii, ci şi al primei
Două firme au ales Franţa şi Italia pentru a produce cosmetice care se distribuie numai prin farmacii şi spa-uri. Cercetători, tehnicieni, farmacişti şi chimişti aflaţi în avangarda mondială a producţiei şi formulării produselor cosmetice lucrează pentru două branduri româneşti. Fiecare dintre companiile locale care le deţin în portofoliu au ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro.
Ivatherm nu este doar numele unei companii, ci şi al primei mărci româneşti de dermatocosmetice produse cu apă termală de la Herculane. După estimările Rucsandrei Hurezeanu, director general al companiei, gama Ivatherm deţine între 5% şi 10% din piaţa locală de profil şi ocupă poziţia a treia, după Vichy şi Avène.
Firma a fost înfiinţată în toamna anului 2005, având iniţial un portofoliu de zece produse, pe care l-a extins continuu, urmând ca până la sfârşitul lui 2007, acesta să numere 23 de produse. Anul viitor, vor începe operaţiunile de export pe pieţele din jur, iar pe termen mai lung, se intenţionează construirea unei unităţi de producţie în România.
Cercetarea şi dezvoltarea de produs, precum şi fabricaţia efectivă, în contract de submanufactură, se realizează în Franţa, iar ambalajele sunt importate din Spania şi Italia.
„Costurile de producţie nu sunt mari, deoarece industria cosmetică franceză este foarte bine dezvoltată, iar companiile sunt obligate să producă la preţuri relativ mici, ca să rămână competitive“, afirmă Rucsandra Hurezeanu.
Brand de farmacie, prescris de medici dermatologi
Produsele Ivatherm, adresate tuturor tipurilor de piele, sunt vândute numai în farmacii. Compania are propria reţea de reprezentanţi medicali şi agenţi comerciali, dezvoltată la nivel naţional.
„Aproximativ 90% din colegii mei sunt absolvenţi de medicină sau farmacie“, precizează Rucsandra Hurezeanu, ea însăşi medic şi, de curând, doctor în ştiinţe medicale. „Ne-am propus, într-o primă etapă, promovarea ştiinţifică şi intensă a produselor către medici dermatologi şi farmacişti. Ne bucurăm de sprijin şi de colaborări importante cu principalii lideri de opinie din România, profesori şi medici dermatologi din toate centrele universitare, care prescriu şi recomandă produsele noastre. Într-o etapă ulterioară, odată cu creşterea afacerii, vom începe să investim mai mult în comunicarea către marele public, ceea ce ne va aduce un segment de clienţi nou şi important ca mărime“, menţionează Rucsandra Hurezeanu.
Azi în România, mâine în Japonia
Produsele din Linia Oana Turcu au început să fie produse în anul 2003, fiind comercializate iniţial doar în România şi Italia. Ulterior, gama s-a extins în Grecia, Franţa, Olanda, Marea Britanie, India, SUA şi Hong Kong, planurile de viitor incluzând Japonia şi Portugalia.
„Ne-am dezvoltat cu paşi mici, dorindu-ne din start o afacere pe termen lung“, afirmă Oana Turcu. „Urmărim crearea de noi produse, de aceea reinvestim în cercetare, şi nu neapărat în dezvoltarea forţată a pieţei de desfacere. Cosmeticele naturale profesionale sunt produse de nişă, motiv pentru care dorim mai degrabă perfecţionarea segmentului de piaţă, decât lărgirea acestuia“, menţionează Oana Turcu.
Linia Oana Turcu se distribuie doar în farmacii, centre de frumuseţe, spa-uri şi cabinete medicale. În România, preţurile se aliniază celor mass market, deşi costurile de producţie sunt foarte mari, fiind vorba de cosmetice fabricate artizanal.
„Facem eforturi uriaşe pentru a păstra preţurile mici. Dorim să avem un produs de lux la un preţ normal şi reuşim, deoarece construim o afacere de viitor şi nu urmărim profituri mari imediate“, adaugă Oana Turcu.
Carte de vizită
RUCSANDRA HUREZEANU
director general Ivatherm, medic, doctor în ştiinţe medicale
• A lucrat timp de zece ani în industria farmaceutică, în domeniul marketingului
• Ivatherm, produs în Franţa, este un brand de farmacie, prescris de medici dermatologi. Din echipa de specialişti care contribuie la formularea produselor Ivatherm face parte şi preşedintele Asociaţiei Franceze de Cosmetologie
• Produsele Ivatherm îmbină calităţile deosebite ale apei termo-minerale de la Herculane – care se transportă în Franţa, în recipienţi sterili – cu cele ale unor compuşi activi de ultimă generaţie
• Cifra de afaceri: un milion de euro, în anul 2006; 1,7 milioane euro, estimare pentru acest an.
Carte de vizită
OANA TURCU
director general Divinité, licenţiată în comerţ – marketing, doctor în economie
• Este distribuitor exclusiv pentru Europa de Est al Ardes Cosmetici Italia
• Brandul Ardes – Linia Oana Turcu este produs în Italia şi este distribuit în farmacii, centre şi saloane de frumuseţe, cabinete medicale şi spa-uri
• Ardes – Linia Oana Turcu face parte din categoria produselor naturale profesionale, gama fiind prezentă în ţări din Europa, Asia şi Africa, precum şi în SUA
• În România, linia pentru bărbaţi îl are ca imagine pe Gabi Balint
• Cifra de afaceri: 1,5 milioane euro, în anul 2006; două milioane euro, estimare pentru acest an.