Brandul Stejar Pilsner revendică teritoriul masculin pe care Bergenbier se instalase în ultimele douăsprezece luni. Ultimul spot publicitar al celui mai nou brand din portofoliul Ursus Breweries, Stejar Pilsner, a stârnit dispute între publicitari privind modul în care atacă iniţiativa Bergenbier de a statua o Zi a Bărbatului. „Cică vor unii să facă o zi, să ne sărbătorească nouă bărbăţia. Foarte frumos. Lipseşte doar o bere pe măsură...OK, fac eu cinste. Vin
Brandul Stejar Pilsner revendică teritoriul masculin pe care Bergenbier se instalase în ultimele douăsprezece luni. Ultimul spot publicitar al celui mai nou brand din portofoliul Ursus Breweries, Stejar Pilsner, a stârnit dispute între publicitari privind modul în care atacă iniţiativa Bergenbier de a statua o Zi a Bărbatului.
„Cică vor unii să facă o zi, să ne sărbătorească nouă bărbăţia. Foarte frumos. Lipseşte doar o bere pe măsură…OK, fac eu cinste. Vino pe bereastejar.ro, spune cum e un bărbat adevărat şi primeşti baxul tău de bere adevărată“, spune personajul principal al celui mai nou spot Stejar.
„Având în vedere că marea majoritate a consumatorilor de bere sunt bărbaţi, cu tipologii diferite, este normal ca ei să fie portretizaţi diferit de către campaniile de imagine ale diverselor mărci de bere. Noi însă am considerat această campanie, în care bărbaţii sunt arătaţi ca nişte militanţi patetici pentru dreptul de a se uita la femei şi de a bea o bere în linişte, un afront“, explică Mihai Bârsan, group brand manager la Ursus Breweries, abordarea temei Ziua Bărbatului în asociere cu marca Stejar. El mai spune că modul în care se derulează campania Stejar Pilsner le lasă bărbaţilor libertatea de exprimare şi de acţiune. „Ei pot alege acea imagine a masculinităţii care îi reprezintă cu adevărat. Personal, sper ca în urma acestei luări de poziţie să se schimbe ceva din felul cum suntem văzuţi ca bărbaţi în România“, adaugă Bârsan.
Antireclame celebre
Clipurile publicitare Pepsi versus Coca-Cola au luat avânt în anii ’70, când Pepsi a constatat, în urma cercetărilor de piaţă, că participanţii la focus grupuri, care nu ştiau ce băutură consumă, preferau Pepsi în defavoarea Coca-Cola. Încurajată de aceste rezultate, PepsiCo a lansat campania Pepsi Challenge, prin reclame precum aceea în care un copil cumpără de la automat o cutie de Coca-Cola, o pune jos, apoi cumpără o alta, o pune alături de prima, pentru ca în final să se caţere pe cele două cutii pentru a ajunge la înălţimea necesară să apese pe butonul pentru Pepsi al automatului.
În Statele Unite, compania Apple a iniţiat o campanie în care brandul său, Mac, se poziţiona împotriva PC-ului. Ulterior, PC a lansat clipuri publicitare în care se evidenţiază calităţile PC-ului, punctând diferenţele faţă de Mac.
Capital – Editia nr. 18, data 7 mai 2008