Boagiu a afirmat că, până în 2013, vor fi realizaţi aproape 200 de kilometri de autostradă care vor completa Coridorul IV Pan-european, excepţie făcând Autostrada Sibiu-Piteşti, care va fi executată în parteneriat public-privat.
Lucrările pe tronsonul de autostradă Nădlac – Arad vor începe în această toamnă, organizările de şantier fiind realizate, a anunțat, la sfârşitul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, citată de presa locală.
„Tronsonul Nădlac-Arad are autorizaţie de construire. Deci, practic, putem începe lucrările. Mai precis, colegii mei au început să lucreze, nu am venit noi oficial să marcăm momentul. Dar, organizările de şantier sunt deja făcute“, a declarat Anca Boagiu în timpul unei vizite pe şantierul Autostrăzii Arad -Timişoara.
UE ne-a dat banii pentru autostrada care ne leagă de unguri
Comisia Europeană a emis deciziile prin care sunt aprobate finanțările din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru construcția autostrăzilor Nădlac-Arad și Orăștie-Sibiu de pe Coridorul IV pan-european. Contribuția din fonduri europene nerambursabile pentru cele două obiective este de 724 milioane euro pentru perioada 2011-2013.
Proiectul ”Construcția autostrăzii Nădlac-Arad” are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi (2×2) între orașele Nădlac și Arad, în lungime de 38,882 km, și a unui drum de legătură între Nădlac și DN7, în lungime de 5,911 km. Proiectul prevede construcția a 2 poduri, a 11 pasaje, a 3 noduri rutiere, a unui centru de întreținere și a 2 zone de servicii.
Prin construcția autostrăzii Nădlac-Arad se estimează o reducere cu 40% a numărului de accidente pentru traficul între Nădlac și Arad, precum și o reducere a timpului mediu de călătorie la 26 minute. Contribuția nerambursabilă din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de 213.889.168 euro, iar termenul de finalizare este 2013.