Pentru a accelera intrarea în exploatarea comercială a avioanelor nepoluante autoritățile americane au decis să finanțeze NASA cu s copul de a dezvolta aeronave electrice. Dacă proiectul, care poartă numele SCEPTOR, va avea succes, avionul X-75 va reprezenta un mare pas înainte în renunțarea la combustibilii fosili. În prima fază a dezvoltării proiectului, NASA va transforma un mic avion Tecnam P2006 de origine italiană într-un vehicul de test. Acesta va putea transporta o singură persoană, pilotul, și va utiliza 14 motoare. Acestea vor fi utilizate selectiv, în funcție de necesitate. Astfel, toate 14 vor funcționa doar în timpul decolării, iar după atingerea plafonului optim de zbor, doar două vor asigura deplasarea. Conform NASA, X-75 va fi de cinci ori mai eficient decât un avion similar cu propulsoare convenționale.
Pe termen lung, Agenția are în plan creșterea dimensiunilor aeronavei astfel încât să transporte cât mai mulți pasageri, însă principala problemă rămâne cea legată de înmagazinarea energiei necesare. „În cazul în care bateriile se vor dezvolta la fel de rapid ca în ultimii zece ani, putem spera că în următorul deceniu acestea vor fi suficient de performante pentru a putea transpune proiectul pe un avion comercial”, a declarat Matt Redifer, inginer-șef la NASA.