Natalia-Elena Intotero anunță că luni încep înscrierile în programul FIV 2024
Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Natalia-Elena Intotero, a încurajat cât mai multe cupluri și femei care se confruntă cu infertilitatea să își depună documentele necesare.
„Așteptăm cât mai multe cupluri / doamne care luptă cu infertilitatea să își depună documentele necesare înscrierii în programul FIV din acest an.
Avem disponibile fonduri pentru 10.000 de proceduri, iar acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete și declarate eligibile, în limita fondurilor aprobate anual în bugetul MFTES”, a declarat ministrul Natalia-Elena Intotero.
Sprijinul se acordă sub forma a două vouchere pe suport de hârtie, în cuantum de 15.000 de lei.
Astfel, un voucher în valoare de 5.000 de lei va fi destinat achiziționării de medicamente specifice, iar al doilea voucher, în suma de 10.000 de lei, va fi folosit pentru achitarea procedurilor medicale prescrise.
Documentele necesare pentru înscrierea în program vor fi depuse exclusiv în format electronic pe platforma digitală Up Comunitate, de luni, 29 iulie, ora 09:00.
Documentele trimise prin alte metode (poștă, curier, e-mail etc.) nu vor fi acceptate.
Conținutul dosarului
- Cererea de înscriere, completată și semnată, încărcată în platforma digitală; în cazul unui cuplu infertil, cererea trebuie semnată de ambii parteneri.
- Declarație pe propria răspundere, care atestă că nu au beneficiat și nu beneficiază de un alt sprijin financiar similar, finanțat din fonduri publice în anul în curs, completată și semnată separat de fiecare membru al cuplului infertil (Anexa 1a).
- Document medical, care indică diagnosticul de infertilitate și recomandarea pentru procedura de fertilizare in vitro, eliberat de un medic specializat în obstetrică-ginecologie și competență în tratamentul infertilității, angajat sau colaborator al unității sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile înainte de depunerea documentului în platforma digitală.
- Acord individual pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 1c), completat și semnat separat de fiecare membru al cuplului infertil.
- Copii ale actelor de identitate ale solicitanților, pe care să fie scris „Conform cu originalul”, semnate și datate de către solicitant/solicitanți.
- Adeverințe de asigurat, care confirmă calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România la data înscrierii în program, eliberate de Casele de asigurări de sănătate sau de angajator, cu număr de înregistrare, semnate de reprezentantul legal și ștampilate.
Documentele trebuie încărcate pe platformă în format PDF, a transmis Ministerul Familiei.
Pentru a beneficia de sprijinul financiar, trebuie îndeplinite următoarele condiții cumulative de eligibilitate:
- Cel puțin unul dintre partenerii cuplului infertil, căsătoriți sau necăsătoriți, sau femeia singură infertilă, trebuie să fie cetățean român și să aibă domiciliul în România.
- Ambii parteneri ai cuplului infertil, căsătoriți sau necăsătoriți, sau femeia singură infertilă trebuie să fie asigurați în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România la data înscrierii în Program.
- Solicitanții trebuie să se angajeze prin cererea de înscriere ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfășoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, din România, parteneră a Programului și acreditată pentru astfel de activități.
- Femeia solicitantă trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani, vârsta fiind calculată la data depunerii cererii de înscriere în Program.