Pentru mărfuri, avem 23 de nave de transport pe mare, cu o capacitate totală de 37.328 tdw, la care se adaugă cinci nave pentru peşte, 57 de remorchere şi 277 de alte nave maritime. Iar pe căile navigabile interioare circulă în total 141 de remorchere, 151 de împingătoare, 157 de barje şi alte nave autopropulsate, la care se adaugă 1.145 de nave fără propulsie proprie (tancuri, barje etc.) şi 355 de nave tehnice de serviciu.

Potrivit Institutului Național de Statistică, volumul total al mărfurilor încărcate, transportate şi descărcate în anul 2016 a crescut cu 4% pe căile maritime şi cu 1,5% pe căile navigabile interioare faţă de volumul consemnat în 2015. La capitolul pasageri însă, numărul de persoane transportate a scăzut cu 78,3% pe căile maritime şi cu 9,5% pe căile navigabile interioare.

„Potenţialul României, în special al Portului Constanţa, este foarte mare, având în vedere poziţionarea ca unul dintre cele mai importante porturi maritime ale Uniunii Europene. Din păcate, din cauza infrastructurii precare, expediţiile şi achiziţiile sunt mult sub acest potenţial, aproape că stagnează de mai mulţi ani”, a declarat Cătălin Putineanu, managing director al companiei IB Cargo, specializată în expediţii internaţionale maritime.

„La exporturi, România expediază lemn, fier, cereale şi, mai nou, autovehicule, iar la import achiziţiile reprezintă cam tot ce vedem prin magazine. Grosul vine din Asia la import (în special îmbrăcăminte, încălţăminte, jucării, produse de larg consum, dar şi cauciuc brut), iar la exporturi partenerii noştri sunt ţările arabe, dar şi cele din Asia, unde trimitem cereale şi produse agricole vrac şi – mai puţin – produse chimice sau input-uri agricole”, a mai spus expeditorul.

La 15 August, navigatorii aniversează Ziua Marinei şi, ca în fiecare an, sunt organizate o serie de manifestări culturale, ştiinţifice şi militare care marchează această sărbătoare.