Mai precis, este vorba despre lotul al doilea de pe Timișoara-Lugoj, care a primit o ofertă din partea Constructora San Jose SA un preț pe km care, dacă licitația va fi atribuită și nu vor exista contracte adiționale, poate intra în scurta istorie a autostrăzilor din România ca fiind cel mai mic preț pe km, în condițiile în care avem autostrăzi pentru care am plătit și 16 milioane de euro pe km.
Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL a propus un preț de 3,4 milioane de euro pe km, în condițiile în care la ora actuală cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă a costat doar 3,5 milioane de euro.
Pentru acest tronson de autostradă, nemții de la Max Boegl au propus un preț de 4,5 milioane de euro pe km.
Standardele de cost introduse în 2010 de către cei de la Transporturi vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului – 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte – 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional – 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III – 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene – 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată – 1.190.000 euro/kilometru.
Şapte asocieri de firme şi două companii sunt interesate de proiectarea şi construcţia Lotului 2 din Autostrada Timişoara – Lugoj în timp ce alte nouă asocieri şi trei companii vor să construiască un sector al Autostrăzii Transilvania.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru contractul ‘Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara – Lugoj, Lot 2’ au depus oferte de către: Asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, Asocierea Max Boegl România SRL – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi SpA – Tancrad SRL, Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991 Ltd, Asocierea Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Vamibero Holding SA – Arcadis Eurometudes SA, FCC Construccion SA, JV Strabag SRL – Straco Grup SRL, Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL, Copisa Constructora Pirenaica SA şi Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.
Comisia Europeană a aprobat, recent, finanţarea nerambursabilă din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru proiectul ‘Construcţia autostrăzii Timişoara – Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă’. Valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare este de 248,147 milioane de euro, din care co-finanţarea de la Uniunea Europeană prin contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,925 milioane de euro, iar 37,222 milioane de euro reprezintă contribuţia de la bugetul de stat.
Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (2×2) între oraşele Timişoara şi Lugoj, în lungime de 25,625 km şi a unei variante de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă în lungime de 9,5 km.