O echipă de experți au folosit o nouă formă de stimulare a creierului, numită stimulare a curentului alternativ transcranian. Prin stimularea a două regiuni din creier, modul în care o persoană învață s-ar putea schimba.
Deși descoperirea lor mai trebuie aprofundată, echipa a fost prima care a identificat și testat modul în care milioane de celule din cortexul frontal medial și cortexul frontal lateral comunică unul cu celălalt prin undele cerebrale de joasă frecvență.
Într-un studiu publicat în Prooceedings of the National Academy of Science, echipa lui Reinhart a descris modul în care aplicarea stimulării electrice a crescut rapid sau reversibil funcția executivă a unei persoane sănătoase, ceea ce a dus la o schimbare a comportamentului. Aceeași echipă a testat câte 30 de oameni sănătoși, fiecare purtând un dispozitiv de stimulare.
Fiecare subiect a trebuit să apese pe un buton la fiecare 1,7 secunde. În primele trei runde de teste, cercetătorii au făcut sincronizare între cei doi lobi, au întrerupt sau nu au făcut nimic. Activitatea creierului participanților, monitorizată cu ajutorul electroencefalograme (EEG), a arătat rezultate semnificative statistic. Atunci când undele creierului s-au înălțat, subiecții au învățat mai repede și au făcut mai puține greșeli, pe care le-au corectat brusc. Când a fost întrerupt au făcut mai multe erori și au învățat mai lent.
Ceea ce e și mai surprinzător a fost când 30 de noi participanți au avut o versiune ajustată a testului. Acest grup a început cu activitatea creierului lor temporar perturbat, dar apoi a primit stimulare în mijlocul activității. Participanții și-au recăpătat rapid nivelurile sincronicității creierului original.