Recentul acord Air France-KLM şi Delta Airlines ascute lupta pentru supremaţia pe rutele transatlantice. Ce câştigă pasagerii din România? Oficialii Air France au declarat că sinergiile de costuri între compania franco-olandeză şi cea americană vor creşte profiturile fiecăreia cu 150 de milioane de dolari până la finele lui 2010. Noua colaborare pune însă în pericol gradul de ocupare al celorlalte companii aeriene care operează zboruri transatlantice. Statistica rezervărilor
Recentul acord Air France-KLM şi Delta Airlines ascute lupta pentru supremaţia pe rutele transatlantice. Ce câştigă pasagerii din România?
Oficialii Air France au declarat că sinergiile de costuri între compania franco-olandeză şi cea americană vor creşte profiturile fiecăreia cu 150 de milioane de dolari până la finele lui 2010. Noua colaborare pune însă în pericol gradul de ocupare al celorlalte companii aeriene care operează zboruri transatlantice. Statistica rezervărilor de bilete la marii operatori precum Lufthansa şi British Airways (BA), arată că aproximativ 50% din pasageri au ca destinaţie finală New York. „Londra este de tranziţie, mulţi pasageri care călătoresc pe ruta Bucureşti – Londra se îndreaptă, de fapt, către New York. Raportul este de 50%-50% în perioada mai-septembrie, în restul anului procentul transferurilor fiind mai mic, de circa 30%“, explică Christian Fornaschon, commercial manager South East Europe al companiei British Airways. Potrivit acestuia, BA are o cotă de piaţă de 20-30% pe zborurile către New York. O situaţie similară se regăseşte în cazul Lufthansa, care consemnează, la rândul său, un procentaj ridicat al transferurilor către continentul nord-american. SUA este al zecelea mare investitor în România, nu mai puţin de 4.538 de companii cu capital american fiind prezente pe plan local.
Direct, mai repede şi mai ieftin