Directorul general al Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat joi, la Oradea, că în urma vizitei efectuate miercuri pe şantierul DN76 Oradea-Deva a decis rezilierea contractului cu firma spaniolă Viales, ce efectua lucrări în zona Brad-Vârfuri.
'I-am întrebat câţi oameni sunt pe şantier, mi-au spus că sunt 25 de persoane, asta pentru că au aflat că vin eu pe şantier, deşi până ieri, în ultimele două – trei luni, media era de 10, rar 11 persoane pe şantier. Ei au motivat această absenţă a personalului prin faptul că noi am fi avut unele datorii financiare către ei. Noi am rezolvat toate aceste datorii, toate problemele legate de certificatele de plăţi. Am vizitat şantierul, am găsit trei persoane şi două utilaje, din care unul era doar de decor şi am decis rezilierea contractului. Astăzi vor primi notificarea de reziliere. Este intolerabil modul în care această companie a tratat acest şantier de atâta vreme,' a declarat Neaga, în conferinţă de presă.
Acesta a precizat că, în perioada următoare se va efectua o expertiză şi se va pregăti documentaţia pentru o nouă licitaţie.
'Nu mai e mult de lucru acolo. Reparaţiile le va face regionala Timişoara ca să nu mai avem probleme pe iarnă şi în primăvară încep lucrările. Teoretic, din estimările noastre, în cinci-şase luni e gata,' a subliniat directorul general al CNADNR.
Pe şantierele de lucru la DN76 pornind dinspre Deva spre Oradea, situaţia prezentată de Neaga arată că situaţia este bună pe primul lot şi foarte bună pe al doilea, existând promisiunile constructorilor că se va putea circula chiar până la sfârşitul anului pe acestea. Pe lotul al treilea, pe o porţiune, a lucrat firma Viales.
Sectorul bihorean al DN 76 este împărţit şi licitat pe trei porţiuni, ca să poată fi finalizat în 2016, potrivit proiectului cu fonduri europene. Cele trei tronsoane din judeţ, Vârfuri-Ştei, Ştei-Beiuş, Beiuş-Oradea, sunt realizate în proporţie de 50%, 40%, respectiv nici 10%.
'Dacă am fi relicitat drumul Beiuş-Oradea nu l-am fi putut termina până la sfârşitul lui 2016 când este obligaţia noastră să fie finalizată, pentru că cererea de finanţare este pentru Deva-Oradea. Noi l-am împărţit în tronsoane. Am preferat să scoatem acest tronson Beiuş-Oradea din finanţare europeană şi l-am mutat pe o finanţare BEI. Deci fondurile europene vor acoperi tronsonul de la Deva până Beiuş, iar continuarea se face dintr-o finanţare BEI. Nu se pune problema să nu avem bani,' a spus Neaga. AGERPRES