Tot mai mulți români cumpără SUV-uri, iar această tendință – remarcată și la nivel european – dă mari bătăi de cap producătorilor nevoiți să schimbe din mers modelele din portofoliu. Cota de piață la care au ajuns mașinile sport-utility îngroapă segmente vechi care, cândva, atrăgeau mii de clienți.
În timp ce toată lumea vorbește despre electrificare, conectivitate și deplasare autonomă, piața auto europeană trece prin modificări majore la nivelul segmentelor de piață. Înmatriculările de SUV-uri noi au ajuns să depășească, în primele nouă luni ale acestui an, 34% din totalul pieței continentale, iar în România situația nu este mult diferită, vânzările de astfel de vehicule ocupând 32% din total. Cum direcția aceasta nu este nouă, ea fiind vizibilă cu ani buni în urmă, mulți producători au reușit să își adapteze mixul de modele la noul context, însă chiar și aceștia fac față tot mai greu „SUV-izării” accelerate…
(Aflaţi mai multe detalii despre numărul de SUV-uri vândut în Europa și în România precum și cum a evoluat cota de piață a fiecărui subsegment din numărul 2 al revistei Capital aflat acum la centrele de difuzare a presei.)