Facebook va crește mărimea IPO-ului cu 25%, până la 16 miliarde dolari

Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, va crește cu 25% mărimea ofertei publice inițiale (IPO – Initial Public Offer), potrivit unei surse citate de Reuters, și ar putea strânge din piață 16 miliarde dolari pe fondul cererii uriașe din partea investitorilor.

Această cerere puternică reprezintă un atu important în dezbaterea privind potențialul pe termen lung al companiei de a face bani.
Îngrijorările privind creșterea veniturilor au fost intensificate marți, când General Motors a spus că intenționează să își retragă publicitatea de pe Facebook, motivând impactul slab asupra consumatorilor.
Facebook, compania fondată într-un dormitor de la Harvard de Mark Zuckerberg, va adăuga 85 milioane de acțiuni în cadrul IPO, ceea ce creștepână la 422 milioane acțiuni  mărimea pachetului pus la vânzare, a declarat o sursă pentru Reuters.
Această majorare a numărului de acțiuni vine la doar o zi după ce alte surse au declarat că Facebook va majora intervalul de preț pentru acțiunile scoase la vânzare în cadrul IPO, de la 28-35 dolari, până la 34-38 dolari.
Record absolut pentru Silicon Valley
Astfel, dacă inițial Facebook avea programat să strângă din piață 10 miliarde de dolari, cererea peste așteptări de mare a determinat compania să majoreze cu 60% valoarea IPO, până la 16 miliarde dolari. Aceasta face din Facebook a treia cea mai mare ofertă publică inițială din istoria SUA, după cea a Visa și cea a General Motors.
Cererea pentru acțiunile rețelei de socializare a spulberat orice așteptări, chiar dacă veniturile companiei încetinesc, iar creșterea numărului de utilizatori pune sub semnul întrebării succesul pe termen lung al Facebook.
IPO-ul Facebook, cel mai mare din Silicon Valley, eclipsează de departe debutul de 2 miliarde dolari al Google din 2004.
IPO-ul evaluază Facebook între 93 și 104 miliarde dolari, ceea ce o face să rivalizeze cu companii puternice din domeniul internetului, cum ar fi Amazon.com (101 miliarde dolari), și depășind Hewlett-Packard (44,3 miliarde dolari) și Dell (27 miliarde dolari) la un loc.
Creșterea intervalului de preț din cadrul IPO face puțin probabil ca acțiunile Facebook să debuteze pe Wall Street cu o dublare de preț, așa cum se aștepta inițial dacă Facebook ar fi vândut la limita inferioară a primului interval (28 dolari/acțiune), spune un analist. El se așteaptă ca în prima zi acțiunile să debuteze cu o creștere de 10%.