LOVITURĂ pentru ŞOFERI! Chiar ACUM!

Trei service-uri auto au notificat Autoritatea de Supraveghere Financiară /ASF/ despre întârzierile în rezolvarea petiţiilor legate de respingerea unor despăgubiri în cazul asigurărilor auto, însă ASF precizează că service-urile nu intră în sfera sa de supraveghere iar instituţia nu intervine în relaţiile contractuale dintre societăţi comerciale.

Firmele de service auto Autocar Grup 1 Service, Autocar & Trucks Technology şi Standocolor au trimis pe 1 august Autorităţii de Supraveghere Financiară o notificare comună în care solicită ca instituţia să le răspundă în timp util acelor petiţii care au ca obiect respingerea nejustificată a despăgubirilor în baza poliţelor de asigurare auto, potrivit unui comunicat al celor trei companii remis miercuri AGERPRES.

Cele trei firme sunt nemulţumite de 'întârzierile practicate de ASF în a răspunde acelor petiţii privind respingerea nejustificată a despăgubirii contravalorii reparaţiilor auto efectuate'.

'ASF refuză să răspundă în timp util petiţiilor ce reclamă respingerea nejustificată de la despăgubire a contravalorii reparaţiilor efectuate astfel încât, pe lângă neplăcerile cauzate păgubiţilor, periclitează şi activitatea unităţilor reparatoare', semnalează cele trei service-uri auto.

'Neîndeplinirea obligaţiilor legale şi tratamentul dezinteresat al angajaţilor ASF, plătiţi cu salarii uriaşe, pot avea ca rezultat falimentul a sute de service-uri auto. În multe cazuri, unităţile de specialitate nu mai dispun de fondurile necesare pentru achiziţionarea pieselor de schimb, pentru plata salariilor personalului angajat sau pentru a achita facturile emise de către partenerii contractuali', se menţionează în notificare.

Iniţiatorii demersului afirmă că aveau de încasat, la momentul înregistrării acestei notificări, aproape 1,1 milioane lei pentru reparaţiile efectuate în baza unor poliţe de asigurare.

'Misiunea ASF este de supraveghere pentru menţinerea stabilităţii pieţelor financiare şi protecţia consumatorilor (asiguraţi).
Service-urile nu fac parte nici din entităţile supravegheate de ASF şi nici din categoria asiguraţilor. Ele sunt furnizori de servicii de reparaţii pentru societăţile de asigurare şi asiguraţi, pe baza de aranjamente/contracte comerciale. Prin urmare, service-urile auto nu intră în sfera noastră de supraveghere şi nici nu intervenim în relaţiile contractuale dintre societăţi comerciale (neplata facturilor între parteneri comerciali)', precizează ASF, la solicitarea AGERPRES.

În replică la afirmaţiile celor trei service-uri, conform cărora 'ASF refuză să răspundă în timp util petiţiilor ce reclamă respingerea nejustificată de la despăgubire a contravalorii reparaţiilor efectuate astfel încât, pe lângă neplăcerile cauzate păgubiţilor, periclitează şi activitatea unităţilor reparatoare', reprezentanţii autorităţii de supraveghere au declarat pentru AGERPRES că ASF nu are pârghiile legale de a obliga societatea de asigurare să dea o anumită soluţie dosarului.

'În situaţia în care o anumită practică faţă de asiguraţi a societăţii generatoare de nemulţumiri este repetitivă, ASF iniţiază controlul şi analiza prevăzută de lege şi în măsura în care practica respectivă se dovedeşte greşită, ASF ia măsurile necesare de sancţionare a conducerii, mergând până la retragerea autorizaţiei de a practica anumite tipuri de asigurări, administrare
specială', arată ASF.

În notificarea transmisă ASF, cele trei service-uri avertizează că 'Orice altă amânare, fără ca instituţia abilitată să intervină şi să ia măsuri împotriva asiguratorilor rău-platnici, poate duce la o agravare a situaţiei, dar şi la o destabilizare a pieţei de profil'.

În perioada următoare şi alte unităţi reparatoare sunt decise să urmeze calea legală şi să formuleze acţiuni împotriva ASF, precum şi către persoanele care se fac vinovate de neglijenţă şi de abuz în serviciu.

'În situaţia în care nu li se va da un răspuns şi nu vor fi întreprinse măsuri concrete, iniţiatoarele demersului îşi rezervă dreptul de a solicita instanţelor competente soluţionarea neînţelegerilor, inclusiv acordarea de daune pentru repararea prejudiciilor cauzate de întârzierea răspunsurilor la sesizări', se spune în comunicatul service-urilor auto.

Notificarea mai stipulează şi faptul că service-urile auto sunt dispuse să apeleze inclusiv la mijloacele deschise conform dreptului european, sesizând atât Comisia Europeană, cât şi Autoritatea Europeană de Supraveghere în Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (EIOPA), pentru ca acesta să dispună măsurile care se impun.

La finalul lunii iulie, ASF a lansat în dezbatere publică două proiecte de acte normative – unul care introduce noi obligaţii pentru companiile de asigurări care emit asigurări auto obligatorii RCA şi unul care prevede o procedură de soluţionare a petiţiilor, pentru asigurători şi intermediarii de asigurări.AGERPRES