Boc şi Berceanu au inaugurat şoseaua de centură la profil de autostradă care decongestionează traficul rutier din localitatea Adunaţii Copăceni, pe drumul Bucureşti-Giurgiu. Lucrările au fost făcute de firma omului de afaceri Nelu Iordache, care este chiar din Adunaţii Copăceni.

Lucrarea realizată de firma Romstrade se ridică la valoarea de aproape opt milioane de euro, din care 5,22 milioane de euro au fost asigurate de UE, prin facilitatea ex-ISPA. Este vorba de construcţia variantei de ocolire a localităţii, cu o lungime de 4,22 km. şi reabilitarea pe o porţiune de de 3,8 km. a drumului existent în Adunaţii Copăceni (DN5 – legătura dintre Bucureşti şi Giurgiu).

0-41689-2.jpg 0-41690-3.jpg

 

 

 

 

 

 

Boc laudă standardele de calitate

La evenimentul de inaugurare au fost prezenţi premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, ambii lăudând calitatea drumului şi importanţa pe care varianta de ocolire o are în fluidizarea traficului internbaţional, venit din Turcia, Grecia şi Bulgaria.

„Acesta e un nod importnt pe axa Bucureşti – Giurgiu, decongestionează traficul din această zonă. […] Este o centură cu patru benzi, la un standard de calitate pe care cred că o putem întâlni oricunde în Europa”, a declarat premierul României.

Boc a precizat că această inaugurare „deschide practic firul investiţiilor pe care le vom finaliza în acest an”, enunţând pasajul Băneasa din Bucureşti, centura Ploieştiului, tronsonul Câmpia Turzii – Gilău din autostrada Transilvania, centura de ocolire a Clujului, centura Timişoarei şi autostrada Timişoara – Lugoj.

0-41691-4.jpg 0-41692-5.jpg

 

 

 

 

 

 

Berceanu laudă constructorul

La rândul său, ministrul Radu Berceanu a declarat că între Bucureşti şi Giurgiu, la Adunaţii Copăceni „era o gâtuitură de circulaţie extrem de mare şi tot traficul care vine dinspre Turcia, Grecia şi Bulgaria, trece podul pe la Giurgiu şi vine spre Bucureşti şi mai departe către destinaţiile din Europa era gâtuit şi se creau foarte mari probleme”.

Potrivit lui Berceanu, cel mai important lucru este însă faptul că, „constrcutorul s-a mobilizat şi am finalizat această lucrare şi se poate circula pe ea”. Ministrul de resort a adăugat că recepţia tehnică a lucrării s-a făcut cu două zile înaintea inaugurării oficiale şi deschiderii traficului rutier.

Perioada de garanţie a variantei de ocolire este de 24 de luni. Ministrul Berceanu a precizat că toate lucrările de acest tip, nu doar cele din România, au o perioadă de garanţie similară, dar în acest timp, „indiferent ce se întâmplă, constructorul remediază pe banii lui, şi poate primi chiar penalizări, dacă lucrările de reparaţie necesită oprirea traficului rutier”.

0-41694-6.jpg 0-41695-7.jpg