In iulie 1998, concernul german a cumparat, in urma unei licitatii organizate de FPS, sectia de prelucrare a laptelui din Sighisoara, componenta a SCIL Mures. Dupa aproape un an, noii proprietari au inaugurat oficial fabrica de branza topita.Din cei 97 de angajati existenti in 1997, cand sectia inca mai functiona, nemtii au reangajat doar 30. Restul, pana la 94 cat numara astazi fabrica, au fost angajati pe masura terminarii lucrarilor de modernizare, mare parte din ei urmand cursuri de speciali
In iulie 1998, concernul german a cumparat, in urma unei licitatii organizate de FPS, sectia de prelucrare a laptelui din Sighisoara, componenta a SCIL Mures. Dupa aproape un an, noii proprietari au inaugurat oficial fabrica de branza topita.
Din cei 97 de angajati existenti in 1997, cand sectia inca mai functiona, nemtii au reangajat doar 30. Restul, pana la 94 cat numara astazi fabrica, au fost angajati pe masura terminarii lucrarilor de modernizare, mare parte din ei urmand cursuri de specializare in Germania.
Hochland nu este un nume nou pe piata branzeturilor din Romania, produsele companiei fiind importate din tara de origine inca de acum trei ani de zile. In acest interval, nemtii au reusit sa ocupe un segment important din piata, in special in sectorul vanzarilor de branza topita, fapt care a stat la baza hotararii de a investi in producerea acestui sortiment la fabrica din Sighisoara. „Anul trecut, am adus din Germania 3.000 tone de branza topita si nu am avut nici un fel de profit.” Motivele tin atat de taxele vamale ridicate, cat si de strategia firmei de patrundere pe piata.
In date concrete, din cele 7.350 de tone de branza topita vandute anul trecut in Romania, aproximativ 70% au constituit produse importate. Din acest procent, Hochland detine 46%; restul este impartit intre alte marci, cele mai importante fiind Entremont si President. „Prin deschiderea fabricii din Sighisoara, obiectivul nostru este acum acoperirea pietei romanesti in proportie de 50%”, declara Rolf Summer, director Hochland. In ceea ce priveste obiectivele de productie ale noii fabrici, se spera aducerea acesteia, in toamna, la o capacitate de 20 tone/zi, fara ca schema de personal sa sufere modificari importante.
Concurenta slaba
pe piata romaneasca
In acelasi timp, concernul german previzioneaza realizarea unei cifre de afaceri de aproximativ 20 milioane DM fara a putea oferi si o data concreta pentru acest obiectiv. Intrebat care au fost argumentele alegerii Romaniei pentru aceasta investitie, Rolf Summer a enumerat trei dintre ele. Primul se referea la faptul ca, dupa Polonia, Romania reprezinta cea mai mare piata din Europa de Est. Al doilea argument este dat de slaba concurenta existenta la noi in domeniul productiei si comercializarii branzeturilor. Nu in ultimul rand, in calcul a intrat si potentialul productiei de lapte a zonei locale, multe din materiile prime folosite (branza Cedar, lapte praf, unt) la fabricarea branzei topite Hochland fiind achizitionate din zona Sighisoarei.
In Europa, concernul Hochland detine inca cinci fabrici, doua in Germania si cate una in Polonia, Franta si Spania. Cifra de afaceri anuala realizata in toate aceste fabrici este de circa 1,3 miliarde DM, in conditiile in care in toate firmele apartinand concernului lucreaza 2.200 de angajati.
Pe de alta parte, Hochland produce si vinde anual aproximativ 200.000 de tone de branzeturi, fiind in acelasi timp si unul dintre cei mai importanti furnizori pentru lantul de restaurante McDonalds.
Planurile managerilor de la Hochland pentru Romania nu se limiteaza doar la fabrica de la Sighisoara. In functie de rezultatele pe care le vor obtine aici in urmatorii ani, concernul german intentioneaza sa-si extinda investitiile prin construirea unei fabrici de produse lactate in nordul Moldovei.