„Exportul românesc a crescut cu 31,1% la 11 luni, fiind practic cel mai înalt ritm înregistrat între statele membre pe piaţa germană, în condiţiile în care schimburile reciproce au ajuns aproape echilibrate. Conform statisticii germane, exporturile din 2010 sunt de peste două ori mai mari faţă de cele din 2004, iar valoarea înregistrată pe întreg anul 2010, de 6,7 miliarde de euro, a fost depăşită deja la 11 luni din 2011, ajungând la 7,8 miliarde de euro”, a precizat Vladimir Ciobănaşu.
Potrivit sursei citate, este de aşteptat ca şi în 2012 piaţa germană să continue să ofere perspective favorabile exporturilor româneşti, chiar dacă nivelul creşterii economiei Germaniei va fi inferior celui înregistrat în 2010-2011. „Perspectivele mai degrabă favorabile ţin mai ales de segmentele de piaţă cu potenţial de absorbţie pentru produse româneşti”, a adăugat ministrul consilier în cadrul Ambasadei României la Berlin. Conform datelor statistice româneşti, Germania şi-a consolidat şi în 2011 prima poziţie între principalii parteneri comerciali ai României, ponderea Germaniei în exportul general al României situându-se la 18,61% pe primele nouă luni, iar la import la 16,76%.
„În această perioadă, exportul a crescut cu 26,54%, de la 4,93 miliarde euro pe nouă luni din 2010 la 6,24 miliarde euro pe nouă luni din 2011, iar importul cu 18,88 procente, de la 5,7 miliarde euro la 6,78 miliarde euro în aceeaşi perioadă. Ca o primă consecinţă, în timp ce raportul export/import era de 0,86 la nouă luni din 2010, în 2011, în intervalul similar, raportul a fost de 0,92. Deficitul balanţei comerciale bilaterale s-a ameliorat sensibil pentru partea română, respectiv de la 771,73 milioane euro pe primele nouă luni din 2010, la 539,55 milioane euro în aceeaşi perioadă din 2011”, a subliniat Vladimir Ciobănaşu.
Exportul de maşini şi aparate electrice ocupă prima poziţie în topul exporturilor României către Germania, urmate de mijloacele de transport şi confecţiile textile. De asemenea, pe piaţa germană au mai fost exportate metale, mobilă, produse chimice, mase plastice, cauciuc şi încălţăminte.
Conform datelor statistice germane, pe primele 11 luni din 2011, volumul total al schimburilor bilaterale a atins 15,885 miliarde euro, faţă de 12,619 miliarde euro în aceeaşi perioadă din anul 2010, reprezentând o creştere de 25,9%. Volumul exportului românesc a fost de 7,77 miliarde de euro, cu 31,1% mai mare decât în 2010, iar volumul importului a atins 8,115 miliarde de euro, cu 21,3 % mai mare decât în 2010. Deficitul balanţei comerciale în perioada analizată a fost de 345 milioane euro, faţă de 767 milioane euro în anul 2010, la aceeaşi dată. Acest trend favorabil a făcut să crească pentru prima dată ponderea României în importurile totale ale Germaniei, de la 0,8% la 0,9%, în timp ce ponderea României în exporturile generale ale Germaniei a rămas neschimbată, la 0,8%.
Sursa: Agerpres
Nemții cumpără tot mai multe produse românești. Exportul a crescut cu peste 31%
22 ianuarie 2012, 17:55
Ultima modificare în 22 ianuarie 2012, 19:55
Exporturile româneşti către piaţa germană au înregistrat o creştere cu 31,1 procente în primele 11 luni din 2011, totalizând 7,8 miliarde de euro până la finele lunii noiembrie a anului trecut, a declarat Vladimir Ciobănaşu, ministru consilier în cadrul Ambasadei României la Berlin.
Etichete: export,
exporturi,
germania
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- În China, internauții fac mai mulți bani decât publicațiile pe hârtie
- Un proiect românesc, Summify, a fost achiziţionat de Twitter şi va fi…închis
- BĂTĂLIA gazoductelor: Ruşii vor să înceapă construcţia South Stream în acest an, europenii încă mai poartă discuţii
- La 400 miliarde de dolari, Apple valorează mai mult decât Grecia
- Numărul certificatelor verzi tranzacționate în 2012, în scădere față de 2011
- Istoria Kodak, o emblemă a industriei fotografiei
- Patriciu negociază vânzarea mic.ro către 7-Eleven
- Expansiunea a crescut vânzările Carrefour România până la 1,184 mld. euro în 2011
- CEO-ul Pepsi stârneşte nemulţumiri printre investitori
- Kodak a declarat, oficial, falimentul