SAP România, subsidiara locală a companiei germane SAP AG , cel mai mare producător mondial de soluţii software şi tehnologie pentru afaceri, a inaugurat oficial astăzi, în Timişoara, centrul de consultanţă şi servicii SAP Nearshore Center (SAP NSC). Noul centru va furniza servicii de consultanţă premium pentru clienţi din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, punând astfel Timişoara pe harta internaţională a centrelor de consultanţă în IT.
"Acesta este al doilea centru de consultanţă pe care compania îl deschide pe plan local, după cel din Bucuresti. În prezent, la Timişoara lucrează peste 60 de consultanţi SAP, obiectivul nostru fiind ca, până în 2014, centrele SAP Nearshore Center din România să numere peste 400 de specialişti IT”, a declarat Valentin Tomşa, directorul general al SAP România.
Potrivit acestuia, decizia SAP de a investi la Timişoara va contribui la dezvoltarea regiunii de vest a ţării în domeniul IT şi va deschide o serie de oportunităţi pentru comunitatea locală de specialişti, prin perspectivele de carieră pe care compania le oferă şi prin programele de training dedicate tinerilor absolvenţi. În acelaşi timp, prezenţa SAP la Timişoara creează un punct de atracţie pentru investitorii străini din domeniu şi nu numai, compania reprezentând la nivel global un standard de calitate.
SAP este una dintre cele mai admirate şi de succes companii din Germania, fiind un adevărat pilon al economiei germane timp de peste 40 de ani. În 2012, compania a înregistrat o cifră de afaceri la nivel global de peste 16,2 miliarde de euro, soluţiile şi tehnologiile SAP fiind utilizate de peste 232.000 de clienţi în 188 de state din întreaga lume. În România, SAP a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 23 de milioane de euro, în creştere cu peste 40% faţă de rezultatul anterior, pe plan local mai mult de 400 de companii autohtone beneficiind de soluţiile şi tehnologia SAP.
Calitatea serviciilor consultanţilor IT români, recunoscută la nivel internaţional
Angajaţii SAP NSC Timişoara sunt implicaţi în furnizarea de consultanţă IT premium şi implementare de servicii în principal pentru clienţi din Austria, Elveţia şi Germania, dar şi către clienţi din restul statelor din Europa de Vest, Orientul Mijlociu şi Africa.
„Calitatea serviciilor de consultanţă oferite de către specialiştii timişoreni este apreciată de clienţii noştri. Intenţionăm să ne ridicăm la aceste aşteptări şi, în ceea ce priveşte viitorii angajaţi, îi căutăm pe cei mai buni”, a declarat Gheorghe Olteanu, directorul SAP Nearshore Center. Potrivit acestuia, candidaţii pentru posturile din cadrul NSC Timişoara trebuie să fie absolvenţi de facultate, să aibă cunoştinţe economice şi tehnice solide şi să cunoască cel puţin două limbi străine, dintre care una obligatoriu engleza.
„Deschiderea centrului de consultanţă SAP Nearshore Center în România s-a dovedit în cel mai scurt timp un real succes pe piaţa europeană, aprecierile clienţilor referitoare la calitatea serviciilor furnizate fiind pozitive. De altfel, tocmai aceste aprecieri favorabile ne fac încrezători în extinderea viitoare a centrului de consultanţă din Timişoara”, a declarat Dr. Stefan Breulmann, Head of EMEA Solution Center, SAP Vice President.
În plus, pentru creşterea competenţelor tinerilor absolvenţi şi a oportunităţilor lor de carieră în domeniul IT, SAP desfăşoară la Timişoara propriul program de training, SAP Academy, prin care cursanţii pot obţine certificarea de consultant SAP, titlu recunoscut la nivel internaţional. Peste 80% dintre angajaţii actuali din cadrul NSC Timişoara au fost recrutaţi ca tineri absolvenţi, prin intermediul acestui program.
„Mediul de lucru, stabilitatea şi renumele companiei, precum şi oportunităţile ulterioare de dezvoltare a carierei, atât pe plan local, dar mai ales la nivel internaţional, reprezintă principalele avantaje pentru care tinerii absolvenţi aleg să lucreze la SAP”, a adăugat Gheorghe Olteanu.