Anonim până nu demult, Taicang a devenit cunoscut în ultimii ani datorită Parcului Industrial German şi poreclei de „Oraşul german al Chinei”. Cu o determinare şi o precizie germane, autorităţile din Taicang – un oraş situat la 60 km de Shanghai – au reuşit să atragă în mai puţin de 20 de ani peste 150 de intreprinderi germane, cu investiţii totale de mai multe miliarde de euro. Totul a început cu Hans-Jochem Stem, directorul companiei germane Kern-Liebers Group, în 1993, care căuta o locaţie potrivită pentru construcţia unei fabrici.
„De vreme ce Shanghai era prea mare pentru noi, am hotărât să căutăm în provincia învecinată, Jiangsu. Şi pentru că Taicang este cel mai aproape de Shanghai, am hotărât că este cel mai potrivit loc pentru fabricile noastre”, spune Steim. Însă nu doar apropierea de marele oraş al Chinei şi micul port la Marea Chinei au fost decisive. Autorităţile locale au pus la dipoziţia investitorilor terenul pentru construcţia unui complex industrial şi au facilitat obţinerea autorizaţiilor. În plus, satele dimprejur ofereau o mână de lucru ieftină.
Investiţia iniţială de acum 18 ani, de 2,23 mil. euro, s-a transformat într-o fabrică ce acoperă 20.000 mp şi are peste 400 de lucrători de înaltă calificare. Arcurile şi piesele de mare precizie produse aici generează vânzări de aproape 45 mil. euro anual. Iar povestea de succes a primul investitor german din Taicang se repetă şi la ceilalţi 150. Mubea Automotive Components a venit în oraş în 2005, la vremea aceea având doar 6 angajaţi nemţi şi 40 chinezi.
„Creşterea a fost fenomenală. Între 2005 şi 2010, vânzările ne-au crescut cu aproape 600%”, spune Friedrich Lamers, managerul fabricii. BOS Automotive Systems Taicang, o companie care produce sisteme de protecţie solară, a avut anul trecut vânzări de 75 de milioane de euro, iar lista succeselor poate continua.
Per total, în 2010, companiile germane din Taicang au avut vânzări de peste 5,5 mld. euro, generând venituri fiscale pentru localitate de mai bine de 500 mil. euro. Investiţiile străine totale înregistrate în 2010, reprezentate de companii germane, au fost de peste 1 mld. euro.
Dezvoltarea „germană” a Taicang nu se opreşte aici, pentru că oraşul vrea să atragă şi mai mulţi germani. Pe lângă tratamentul preferenţial pe care-l primesc germanii din punct de vedere birocratic, edilii oraşului au decis că pot face mai mult. Zona în care sunt localizate intreprinderile germane este dezvoltată ca să semene cu un oraş german. Comunitatea germană, sunt peste 4.000 de expaţi nemţi ce lucrează în Taicang, locuieşte într-o zonă care seamănă cu un oraş german din Pădurea Neagră. Toate amenajările şi sistematizările au fost făcute pe banii primăriei.
De fapt Taicang începe să se dezvolte ca un oraş german din toate punctele de vedere. Există restaurante cu specific german, chiar şi o berărie germană, iar cultura germană este din ce în ce mai prezentă. Festivalul local Oktober Fest este anul acesta la a şasea ediţie, iar şcolile locale au introdus în programa de învăţământ obligatorie şi limba germană.
Ceea ce poate părea un exces de zel din partea autorităţilor este de fapt secretul succesului pentru oraşul chinez. În 2010, Taicang a fost pe locul şapte în topul oraşelor chineze din punctul de vedere al dezvoltării economice.
Se poate şi invers: Nemţii au pus stăpânire pe un întreg oraş din CHINA!
28 septembrie 2011, 15:57
Ultima modificare în 28 septembrie 2011, 18:57
Orăşelul Taicang – după standardele chineze o localitate cu aproape 500.000 de locuitori este un sat mai mare – este de câţiva ani în topul primelor zece oraşe din China în ordinea PIB-ului local. Cum au reuşit performanţa? S-au transformat într-un oraş german veritabil.
Etichete: china,
criza economica,
germania
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Ministru rus: ”Omenirea mai are gaze naturale și petrol pentru 100-150 de ani. Va trebui să căutăm noi surse de energie!”
- Industria auto franceză, lovită dramatic de recesiune și tăieri de costuri
- EXCLUSIV: Sedláček, sfătuitorul lui Havel: „Fără euro, inflația ar fi crescut îngrijorător și ar fi izbucnit războaie”
- Renault urmează să primească ultima tranşă de ajutor de stat pentru centrul de la Titu
- Constantin Buzoianu, noul şef al CSA
- Automobilul care funcţionează cu boabe de cafea prinde o viteză de 107 de km/h
- O vacanță, cât prețul unui apartament. Și totuși, se vinde
- Sebastian Ghiță: „Am vrut un sistem anti-corupţie la mine la firmă”
- Cargill a inaugurat noul siloz de la Drobeta Turnu Severin
- Pfizer va plăti anual circa 400.000 euro chirie în noul său sediu central din România