Nemţii domină piaţa second-hand. Topul mașinilor rulate în România 2024

masina, sofer, Volkswagen

SURSA FOTO: Pexels

În prima jumătate a anului 2024, șoferii români au continuat să-și arate preferința pentru mașinile germane, cu Volkswagen, Audi și BMW în fruntea listei.

carVertical confirmă că Volkswagen, Audi și BMW continuă să domine piața

Studiul realizat de carVertical confirmă că Volkswagen, Audi și BMW continuă să domine piața.

În prima jumătate a anului 2024, preferințele șoferilor români pentru mașinile rulate nu s-au schimbat.

Volkswagen Passat rămâne cel mai căutat model de mașină second-hand, cu 4% din totalul verificărilor efectuate pe platformă. Urmează Audi A4 cu 3,7%, BMW Seria 5 cu 3,4%, BMW Seria 3 cu 3,2% și BMW X5 tot cu 3,2%.

În comparație cu prima jumătate a anului 2023, preferințele au rămas constante, subliniind stabilitatea gusturilor românilor. Singura schimbare notabilă este înlocuirea Mercedes-Benz E-Class cu Renault Megane, care acum reprezintă 3,2% din verificările efectuate.

Matas Buzelis, expert auto de la carVertical, a declarat că mașinile germane precum BMW, Audi și Volkswagen sunt extrem de populare în România pentru vehiculele rulate.

Aceste branduri sunt apreciate nu doar pentru fiabilitatea lor, ci și ca simbol al imaginii personale a șoferilor.

„Mașinile germane precum BMW, Audi și Volkswagen au fost de mulți ani la mare căutare pe piața vehiculelor rulate din România. Șoferii nu doar că le apreciază pentru fiabilitatea lor, ci le consideră și parte a propriei imagini.

Mai mult, șoferii care se gândesc să achiziționeze un vehicul premium la mâna a doua văd că acestea își păstrează mai bine valoarea în timp în comparație cu vehiculele mai noi din clasa economică”, spune Matas Buzelis.

Toyota Corolla a înregistrat cea mai mare creștere anul trecut

În România, cererea pentru modelele Toyota Corolla a înregistrat cea mai mare creștere anul trecut, cu un avans de 115,6% în verificările istoricului. Aceasta a fost urmată de Kia Sportage (+94,6%), Skoda Karoq (+94,3%), Kia Ceed (+86,5%) și Volvo XC40 (+82,4%).

Această creștere în popularitate este favorabilă pentru vânzători, deoarece vehiculele cu o cerere mai mare tind să-și păstreze valoarea mai bine.

În întreaga lume, modelele cu cea mai mare creștere a popularității în prima jumătate a acestui an sunt Mini Coupé (+719,1%), Tesla Model 3 (+534%), Tesla Model X (+297,6%), Audi RS7 (+262,2%) și Jaguar E-Pace (+186,6%).

SURSA FOTO: carVertical

Modelele populare sunt adesea vizate de escroci care modifică kilometrajul

Modelele populare sunt adesea vizate de escroci care modifică kilometrajul pentru a vinde mașini problematice. Fără informații precise despre numărul de kilometri parcurși, este dificil să respectați recomandările producătorului și să efectuați întreținerea corespunzătoare.

În primele șase luni din 2024, 10,6% dintre Volkswagen Passat verificate pe carVertical în România au avut kilometrajul manipulat. Cumpărătorii ar trebui să fie foarte atenți și să verifice întotdeauna istoricul vehiculului înainte de achiziție.

Alte modele populare, precum Audi A4 (8,5%), BMW Seria 5 (9,6%), BMW Seria 3 (7,8%) și BMW X5 (6,6%), au de asemenea o frecvență ridicată a modificărilor de kilometraj.

Prețurile mașinilor rulate continuă să scadă treptat

Pe majoritatea piețelor, prețurile mașinilor rulate continuă să scadă treptat, în urma redresării producției de mașini noi. Întârzierile semnificative din trecut au fost rezolvate, iar mai multe vehicule noi sunt acum disponibile, ceea ce a dus la o creștere a ofertei de mașini rulate pe piața secundară.

În ceea ce privește vehiculele electrice, stimulentele recente au impulsionat temporar piața EV, dar acest trend ar putea fi de scurtă durată. Pe termen lung, dificultățile ar putea apărea, deoarece unele companii au început să se concentreze din nou pe dezvoltarea mașinilor cu motoare cu ardere internă.

Buzelis subliniază că, în timp ce cei care își doreau cu adevărat vehicule electrice le-au achiziționat deja, alții fie nu sunt pregătiți să facă trecerea din cauza lipsei infrastructurii de încărcare, fie nu își permit să cumpere astfel de vehicule.

„Cumpărătorii care și-au dorit foarte mult vehicule electrice, deja le-au cumpărat, în timp ce ceilalți fie nu văd cu ochi buni trecerea la vehiculele electrice deoarece nu au unde să le încarce, fie nu și le permit”, explică Buzelis.

Conform lui Buzelis, vânzările de mașini second-hand au înregistrat o recuperare semnificativă. În primul trimestru al acestui an, numărul tranzacțiilor pe piețele europene principale a crescut constant.