Nemţilor le place Duster. De ce?

Peste 67.000 de europeni au cumpărat o Dacie Duster, de la lansarea modelului şi până acum, de două ori mai mulţi decât se aşteptau francezii de la Renault. Presa franceză remarcă faptul că succesul Daciei Duster este cea mai bună dovadă că pariul pe low-cost este unul profitabil, chiar dacă în Europa de Vest economia începe oarecum să-şi revină. Un cotidian german publică un material în care încearcă să explice care este motivul pentru care nemţilor le place Duster.

Peste 67.000 de europeni au cumpărat o Dacie Duster, de la lansarea modelului şi până acum, de două ori mai mulţi decât se aşteptau francezii de la Renault.

Presa franceză remarcă faptul că succesul Daciei Duster este cea mai bună dovadă că pariul pe low-cost este unul profitabil, chiar dacă în Europa de Vest economia începe oarecum să-şi revină. Un cotidian german publică un material în care încearcă să explice care este motivul pentru care nemţilor le place Duster.

Intitulat „Dacia Duster: o maşină în cultură pură”, jurnaliştii de la Die Presse încearcă să arate faptul că o cultură germană, bazată pe raţiune şi pe spirit practic trasează un mod de gândire al oamenilor care îşi cumpără maşini nu pentru a impresiona alţi oameni, pe care nu-i cunosc, rolul unei maşini fiind să transporte ceva dintr-un punct A într-un punct B, operaţiune pe care un vehicul low-cost îl face fără probleme la fel de bine ca o maşină scumpă.

Criza economică i-a făcut pe germani să fie şi mai raţionali, spune Rudolf Katzer pentru capital.ro, un inginer german din industria transporturilor, care admite faptul că germanii încep să înţeleagă tot mai mult că trebuie să cheltuieşti foarte raţional, iar acest lucru se va traduce de acum înainte prin achiziţionarea de produse ieftine care să satisfacă nevoile consumatorului şi care să-şi îndeplinească scopul pentru care au fost făcute.

Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti.

DETALII:
Citeşte şi Meci între Dacia Duster şi japonezi. Arbitru: rigoarea germană
Citeşte şi Dacia, între apetenţa vesticilor şi reticenţa est-europenilor
Citeşte şi DusteRomania