Nemulţumirile din media au un rezultat: modificarea Legii Audiovizualului „nu mai este de actualitate”

Un proiect de modificare a Legii Audiovizualului stârnea nemulţumiri zilele trecute în piaţa media autohtonă şi nu numai. După reacţia de respingere a Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), dar şi după scrisoarea oficială transmisă de Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare către autorităţile române, biroul de presă al Guvernului le răspunde simplu jurnaliştilor de la HotNews.ro: "proiectul de ordonanță pentru modificarea Legii Audiovizualului nu mai este de actualitate"

Modificările propuse în ordonanța de urgență care ar fi modificat Legea Audiovizualului, nr 504/2002, limitau puterea de negociere a agențiilor de media în relația cu radiodifuzorii, favorizând, potrivit UAPR, monopolul radiodifuzorilor asupra spațiului publicitar propriu.

Atât UAPR, cât şi Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare (EACA) au respins această propunere. UAPR, pe de o parte, susţinea că o respinge din cauza efectelor  negative pe care le va genera asupra competiției de pe piața serviciilor media audiovizuale, în contradicție cu obiectivul declarat al propunerii de act normativ. Potrivit instituţiei, modificarea ar fi încalcat principiul libertății economice şi ar fi avut efecte negative asupra mediului concurențial în care își desfășoară activitatea toți actorii economici implicați în piața serviciilor media audiovizuale.

Într-o scrisoare oficială transmisă ieri de la Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare (EACA) către autorităţile române, directorul general Dominic Lyle explica motivele pentru care modificările propuse în ordonanța de urgență ridică semne de întrebare inclusiv în cadrul autorităţii cu sediul Bruxelles. Astfel, potrivit acestuia, modificările au un impact anti-concurenţial major, limitează puterea de negociere a agenţiilor în relaţia cu radiodifuzorii, favorizează monopolul radiodifuzorilor asupra spaţiului propriu publicitar, nelăsând loc de negociere şi subminează rolul agenţiilor de media/publicitate pe piaţa media autohtonă.

În încheiere, directorul general EACA invită autorităţile să discute eventualele modificări cu pionii industriei.