România a înregistrat cel mai mare număr de decese cauzate de accidentele de mașină din UE

În 2021, România a înregistrat 92 de decese la un milion de persoane cauzate de accidentele de mașină, fiind în creștere cu 7% față de 2020, când au fost înregistrate 85 de decese la milion de persoane. Potrivit Comisiei Europene, media acestor incidente nefericite în Uniunea Europeană este 45 de decese la un milion de persoane, ceea ce înseamnă că, anul trecut, țara noastră a înregistrat cel mai mare număr de decese cauzate de accidentele de mașină din UE.

La nivelul Uniunii Europene, anul trecut, s-au înregistrat 45 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, de la 20 per milion în Suedia și 22 per milion în Danemarca până la 81 per milion în Bulgaria și 92 per milion în România.

În 2021, 19.900 de oameni și-au pierdut viața pe drumurile publice din UE, potrivit cifrelor finale privind decesele cauzate de accidente rutiere anul trecut, publicate luni de Comisia Europeană. Aceste date au fost anunțate în condițiile în care Comisia Europeană găzduiește anual premiile de excelență în domeniul siguranței rutiere, prin care sunt recompensate proiectele inovatoare în materie de siguranță rutieră din Europa.

Numărul deceselor cauzate de accident de mașină a crescut cu 6% în 2022, față de 2020

Cifrele din 2022 anunță o creștere de 6% a deceselor cauzate de accidente de mașină, față de crifrele înregistrate în 2020. Între 2019 și 2020 a scăzut numărul deceselor cauzate de accidentele de mașină datorită restricțiilor sanitare impuse la începutul pandemiei provocată de coronavirus.

În primele șapte luni ale acestui an, cifrele preliminare indică o creștere medie cu peste 10% a numărului de decese cauzate de accidente rutiere în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. În ciuda acestui fapt, tendința actuală este încă sub nivelurile anterioare pandemiei provocată de coronavirus.

În cadrul a strategiei sale „Viziunea zero”, Comisia Europeană colaborează îndeaproape cu statele membre UE pentru elaborarea unui sistem sigur, care să includă vehicule sigure, infrastructură sigură, utilizarea în condiții de siguranță a drumurilor publice din UE și o mai bună îngrijire post-coliziune. Se acceptă pe scară largă că această abordare modernă este ce mai bună metodă de abordare a siguranței rutiere.