Un număr de 20 de nereguli care ar fi făcute de constructorul Autostrăzii Transilvania sunt semnalate într-un document trimis, marţi, presei şi semnat „un grup de muncitori”, printre acestea fiind situaţia angajărilor şi calitatea lucrărilor, însă compania Bechtel respinge acuzaţiile.

Documentul semnat de „un grup de muncitori” este intitulat „Ghidul Bechtel & Enka pentru construcţia în anul 2009 a 42 de km de autostradă de pe Tronsonul 2B” şi prezintă „zece porunci negative” şi „zece porunci pozitive” „impuse” de Bechtel, transmite Mediafax.

Românii sunt concediaţi, turcii sunt angajaţi

„Muncitorii” semnalează nereguli legate de situaţia angajărilor, de calitatea lucrărilor de pe autostradă, conform acestora, multe dintre standardele de calitate fiind încălcate.

În document, se menţionează că, la kilometrul 28, asfaltul este turnat fără curăţarea terasamentului de noroi, iar turnarea materialului se face indiferent de condiţiile meteorologice, lucru ce scade mult durata de viaţă a drumului.

Cele „zece porunci pozitive”, sesizează că firma face concedieri doar din rândul muncitorilor români, în timp ce numărul angajaţilor turci creşte. De asemenea, numărul angajaţilor turci poate creşte, chiar dacă se fac reduceri de personal şi că acestea se fac din rândul angajaţilor români.

Calitatea lucrărilor e pusă la îndoială

Primele dintre „zece porunci negative” sunt următoarele: „activităţile de turnare a asfaltului nu necesită curăţarea suprafeţei de contact, aplicarea în exces a emulsiei acoperă urmele de noroi la km 28”, „turnarea asfaltului nu depinde de condiţiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21”, „lucrările de drenaj nu trebuie să fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranţă pe cele de la km 35, aşa că nu se va mai observa că SEDA-N a lucrat prost”, „reprezentanţii consultantului nu stau zi şi noapte pe şantier. Se pot găsi momente favorabile în care să se facă lucrările «delicate»”.

Semnatarii documentului mai susţin că „pot fi exercitate presiuni asupra angajaţilor Egis Route (Egis Route Scetauroute, consultantul Guvernului privind lucrările la Autostrada Transilvania – n.r.) sau Inspectoratului de Stat în Construcţii”.

Bechtel dezminte

În replică, reprezentanţii companiei Bechtel susţin că toate lucrările de construcţie la Proiectul Autostrada Transilvania respectă standardele de calitate ISO9001.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Liliana Tebeica, specialist în comunicare la Autostrada Transilvania, toate lucrările de construcţie executate de către antreprenor şi cele efectuate în sub-antreprenoriat de companii subcontractoare sunt în deplină conformitate cu standardele de construcţie din cadrul specificaţiilor româneşti.

Conform sursei citate, proiectul Autostrada Transilvania utilizează un sistem eficient de control al calităţii pentru a identifica orice probleme referitoare la materialele sau lucrările de construcţie.

SURSA: Mediafax