Grupul elveţian Nestle, cel mai mare producător mondial de produse alimentare, a anunţat joi că a ajuns la un acord pentru a prelua producătorul britanic de dispozitive medicale Phagenesis, care în prezent lucrează la un tratament pentru disfagie, o afecţiune care constă în dificultatea de a înghiţi produse alimentare, transmite Reuters.
Aceasta este ultima achiziţie făcută de Nestle în sfera medicală, în condiţiile în care grupul elveţian îşi concentrează din ce în ce mai mult atenţia spre zona care face legătura între alimente şi farmaceutică. Cu vânzări estimate la aproximativ patru miliarde de franci (3,12 miliarde lire sterline) din totalul de 88,8 miliarde de franci realizat de Nestle în 2015, afacerile din domeniul sănătăţii înregistrează o creştere mai rapidă şi sunt mai profitabile decât operaţiunile tradiţionale Nestle din zona produselor alimentare şi băuturilor, care includ cafea instant Nescafe sau ciocolata KitKat.
Analiştii estimează că în 2015 afacerile Nestle din domeniul sănătăţii au înregistrat o creştere de 7,6%, comparativ cu un ritm de creştere de 4,2% pentru întregul grup. Obiectivul strategic al celor de la Nestle este să ajungă la vânzări anuale de produse de sănătate în valoare de 10 miliarde de franci.
Analiştii sunt de părere că preluarea Phagenesis demonstrează hotărârea Nestle de a se extinde pe sectorul de sănătate prin achiziţii. "Acesta ar putea fi doar începutul unui şir de achiziţii. Nestle a fost foarte clar cu privire la intenţiile sale cu ocazia numirii lui Ulf Mark Schneider în postul de director general, subliniind că acesta va dezvolta afacerile din domeniul sănătăţii şi nutriţiei", a declarat Jon Cox, analist la Kepler Cheuvreux.
Phagenesis a apreciat că investiţia făcută de Nestle îi va permite să accelereze dezvoltarea Phagenyx, un dispozitiv care foloseşte stimulare electrică pentru ai ajuta pe cei care suferă de disfagie să redobândească controlul asupra procesului de înghiţire.
Nestle are un portofoliu de 2.000 de branduri, 335.000 de angajaţi, 436 de fabrici în 85 de ţări, îşi vinde produsele în 189 de ţări, iar în 2015 a înregistrat o cifră de afaceri de 88,8 miliarde de franci elveţieni. Vânzările companiei Nestle România au crescut cu 7% în 2015 şi s-au situat la circa 700 milioane de lei (peste 150 de milioane de euro).
În România, Nestle deţine fabrica de la Timişoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producţia fabricii de la Timişoara în Ungaria, ţările de la Marea Adriatică, ţările mediteraneene şi, începând din acest an, Irlanda. În portofoliul Nestle România figurează banduri precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness.
SURSA: Agerpres