Profitul net a scăzut anul trecut la 8,5 miliarde de franci elveţieni, de la 9,1 miliarde de franci elveţieni în 2015, în timp ce analiştii se aşteptau la un câştig de 9,59 miliarde de franci elveţieni. 

Majorarea preţurilor la materiile prime, atenuarea cererii pe pieţele emergente şi volatilitatea de pe pieţele financiare au dus anul trecut la o încetinire a vânzărilor, până la 3,2%, de la 4,2% în 2015. 

Compania elveţiană a înrăutăţit estimările privind avansul vânzărilor din 2017 la 2-4%, renunţând la obiectivul precedent, ce viza o creştere organică de 5-6%, excluzând vânzările de la firmele pe care le achiziţionează. 

În prima sa apariţie publică de când a devenit director general al Nestle, la începutul acestui an, Mark Schneider a explicat că înrăutăţirea estimărilor privind vânzările reflectă incertitudinile economice. 

"Este un mediu volatil şi, într-o anume măsură, deflaţionist. Simţim că aşa ar fi prudent şi înţelept", le-a declarat Schneider jurnaliştilor, la sediul central al companiei din Vevey. 

Joi, acţiunile Nestle au scăzut la Bursa de la Zurich cu 1,1%, la 72,35 franci elveţieni. 

Vânzările companiei au urcat anul trecut cu 3,2% pe bază organică, la 89,5 miliarde de franci elveţieni (89,3 miliarde de dolari), sub avansul de 4,2% înregistrat în 2015. 

Costurile legate de restructurări ar urma să crească anul acesta la aproximativ 500 de milioane de franci elveţieni (498 de milioane de dolari), punând presiune asupra profitabilităţii. 

Nestle are un portofoliu de 2.000 de branduri, are 335.000 de angajaţi, 436 de fabrici în 85 de ţări şi îşi vinde produsele în 189 de ţări. 

În România, Nestle deţine fabrica de la Timişoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producţia fabricii de la Timişoara în Ungaria, ţările de la Marea Adriatică, ţările mediteraneene şi, începând din acest an, în Irlanda. În portofoliul Nestle România figurează branduri, precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness. 

AGERPRES